ارسال به دیگران پرینت

تناسب اندام | تناسب اندام ایده آل

تناسب اندام برای خانم‌های شاغل | رسیدن به اندام ایده‌آل در کنار کار غیر ممکن نیست

اگر کارهایتان را یادداشت کنید و در نقطه‌ای که مرتب چشمتان به آن می‌خورد قرار بدهید حتما ملزم به انجام آنها خواهید شد.تحقیقاتی صورت گرفته است که اگر شما 20 دقیقه ورزش کنید و برای مدت کوتاهی به استراحت بپردازید بدنتان هم چربی سوزی مناسبی خواهد داشت و هم به استراحت می‌پردازد.

تناسب اندام برای خانم‌های شاغل | رسیدن به اندام ایده‌آل در کنار کار غیر ممکن نیست

تناسب اندام برای خانم‌های شاغل

اگر کارهایتان را یادداشت کنید و در نقطه‌ای که مرتب چشمتان به آن می‌خورد قرار بدهید حتما ملزم به انجام آنها خواهید شد.تحقیقاتی صورت گرفته است که اگر شما 20 دقیقه ورزش کنید و برای مدت کوتاهی به استراحت بپردازید بدنتان هم چربی سوزی مناسبی خواهد داشت و هم به استراحت می‌پردازد.

یکی از دغدغه‌های خانم‌های کارمند و شاغل که تمام روز مشغول کار هستند رسیدگی به اندام است. اینکه همیشه بتوانند خوش فرم و خوش تیپ باقی بمانند یا به ظاهرشان توجه کنند ممکن است همیشه گوشه‌ی ذهنشان باشد.

حتما به افرادی هم برخورده‌اید که علیرغم فشارهای کاری و خانوادگی، حتی با وجود داشتن فرزند همیشه منظم و مرتب و اندامی مناسب و ایده آل دارند. راز موفقیت این افراد در چیست؟ اگر دوست دارید شما هم همیشه ظاهری خوب داشته باشید باید این 10 نکته را به خوبی توجه کنید و آنها را جامه عمل بپوشانید!

1- ورزش صبح را فراموش نکنید

خانم‌های شاغل در طی روز فرصت ورزش کردن ندارند اما می‌توانند زمانشان را مدیریت کنند. صبح‌ها زودتر بیدار شوید و دستکم نیم ساعت ورزش کنید. در ابتدا شاید کار سختی به نظر برسد اما همین زمان کوتاه وقتی به صورت مستمر به آن بپردازید خیلی زود به نتیجه خواهد رسید و تاثیر خود را نشان خواهد داد.

برای شروع بهتر است از هفته‌ای 3 روز شروع کنید. حرکات بدنی در ابتدای صبح باعث می‌شود روزتان را پر انرژی‌تر هم طی کنید. ضمن اینکه مطالعات نشان می‌دهد کسانی که سحرخیز هستند و روز را زودتر از بقیه آغاز می‌کنند شاداب‌ترند!

2- بعد از ساعت کاری باشگاه بروید

اگر ورزش کردن در ابتدای روز برای شما کار سختی است بهتر است یک باشگاه نزدیک محل کار یا منزلتان پیدا کنید و ماهانه هزینه آن را بپردازید! به این صورت هفته‌ای سه روز مجبور می‌شوید ورزش کنید. خستگی با حرکات ریتمیک ورزشی می‌تواند حال شما را تغییر بدهد. حتی می‌توانید یوگا کار کنید تا ذهن و روانتان هم در کنار جسم به آرامش وسیعتری برسد. این به خودتان بستگی دارد ولی حتما یک فعالیت بدنی برای خودتان درنظر بگیرید.

3- وقت خود را به حرکات ورزشی مناسب اختصاص بدهید

زمان شما محدود است؟ درست! اما از همین زمان محدود برای حرکات بدنی مناسبی استفاده ببرید تا شاهد تغییرات خیلی جذابی در اندامتان باشید!

اسکات، طناب زدن و دراز و نشست را حتما روزانه در برنامه‌تان بگنجانید! اگر پلانک را هم اضافه کنید خیلی زود به نتیجه فوق العاده‌ای در استایلتان خواهید رسید!

4- تمرینات خود را روی در یخچال بچسبانید!

اگر کارهایتان را یادداشت کنید و در نقطه‌ای که مرتب چشمتان به آن می‌خورد قرار بدهید حتما ملزم به انجام آنها خواهید شد! گوشه ذهنتان به عنوان یک کار ناتمام باقی خواهد ماند و تا زمانی که آنها را به ثمر نرسانید تیک آن را نخواهید زد!

حتما از این روش استفاده کنید و با تیک زدن به خودتان انرژی و امتیاز مثبت بدهید. تحقیقات زیادی روی این کار صورت گرفته است که نتایج آن همه بسیار قابل توجه بوده و مطمئن باشید نتیجه خواهید گرفت!

0

5- با همکار یا دوستتان قرار بگذارید!

یک همکار یا دوست پایه پیدا کنید و با او به باشگاه بروید! اگر هم برنامه‌تان ورزش در منزل است سر ساعت خاصی با هم حتی در دو منزل جداگانه این کار را انجام بدهید. انگیزه‌ای که از این کار خواهید گرفت زیاد و قابل توجه است. بهانه‌ها را از همدیگر بگیرید و اجازه ندهید هیچ کدامتان تنبلی کند!

6- از قانون 20 دقیقه استفاده کنید!

تحقیقاتی که در یکی از دانشگاه‌های کانادا صورت گرفته است این نکته را تایید می‌کند که اگر شما 20 دقیقه ورزش کنید و برای مدت کوتاهی به استراحت بپردازید بدنتان هم چربی سوزی مناسبی خواهد داشت و هم به استراحت می‌پردازد. ضمن اینکه استراحت کردن بین حرکات ورزشی برای عضلات شما اهمیت زیادی دارد. اگر دوست دارید ماهیچه‌های خوش فرمی داشته باشید حتما باید به ست‌های ورزشی و استراحت مابین آنها پایبند باشید.

7- کالری به اندازه مصرف کنید

اگر ورزش را شروع کرده‌اید با خوردن غذاها و نوشیدنی‌های پرکالری آن را هدر ندهید! چون وقتی شما به سختی زمان و انرژی جمع می‌کنید تا ورزش کنید ولی در مقابل به خوردن و جذب کالری زیاد هم تمایل دارید نتیجه نخواهید گرفت و این موجب ناامیدی شما خواهد شد! پس رژیم پروتئینی داشته باشید و نسبت به آن ثابت قدم عمل کنید!

8- فعالیت‌های ساده بدنی را حذف نکنید!

به جای آسانسور از پله استفاده کنید. اگر از وسایل نقلیه عمومی برای سرکار رفتن بهره می‌گیرید چند دقیقه‌ای را پیاده روی کنید و زودتر از ماشین یا اتوبوس پیاده شوید. این کار در کنار رژیم غذایی و ورزش تاثیرگذاری بیشتر و سریعتری خواهد داشت.

9- از وقت‌های مرده استفاده کنید

اگر در انتظار هستید تا نوبت ویزیتتان بشود، یا منتظر اتوبوس و مترو هستید، یا حتی در بانک قرار دارید از این اوقات استفاده کنید و به قدم زدن بپردازید. این زمان‌های کوتاه وقتی صرف فعالیت بدنی ساده شود هم کالری سوزی صورت می‌گیرد هم از زمانتان استفاده کرده‌اید. کم کم تبدیل به عادت می‌شود و به راحتی می‌توانید زمان‌های دیگری را هم به آن اختصاص بدهید!

10- به خودتان جایزه بدهید!

هر کار سختی که ذهن را به خود مشغول می‌کند اگر با انگیزه یک پاداش همراه باشد راحتتر صورت خواهد گرفت!

به خودتان بگویید اگر نیم ساعت ورزش صبحگاهی را به خوبی انجام دادید برای خودتان یک هدیه می‌خرید، یا یک قهوه نوش جان می‌کنید و هر چیزی که خوشحالتان می‌کند را به عنوان جایزه برای خودتان تعیین کنید!

تمام آدم‌های دنیا نیاز به انگیزه دارند، پس سخت نگیرید و برای خودتان یک خوشحالی کوچک به وجود بیاورید تا نتیجه آن را ببینید!

داشتن اندام زیبا، فرم بدنی مناسب و اینکه بتوانید لباس‌های دلخواهتان را بپوشید و خوراکی‌های موردعلاقه‌تان را هر از گاهی میل کنید می‌تواند به شما انگیزه بدهد تا از سختی ورزش کردن آن هم در ابتدای صبح یا انتهای روز نتیجه مثبتی بگیرید! فقط کافی است اراده کنید و برایتان مهم باشد که استایل خوبی ایجاد کنید! به فردا موکول نکنید، از همین امروز تمریناتتان را روی در یخچال بچسبانید!

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه