۷ زمانی که بدن شما به آب نیاز دارد

شناسه خبر: 156572 سرویس: NGO ، توسعه ، گوناگون سه شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۷, ۵۲ : ۱۱ : ۰۰
۷ زمانی که بدن شما به آب نیاز دارد
برای بدست آوردن حداکثر مزایای مواد غذایی برای بدن خود، بهترین زمان در روز را برای مصرف آن‌ها بدانید. و سعی کنید آن‌ها را در آن زمان‌ها مصرف کنید. نوشیدن آب هم در زمان مناسب باعث می‌شود ما از فواید آب حداکثر استفاده را بکنیم. اما اگر در جای و زمان نامناسب آن را مصرف کنیم همین آب می‌تواند به بدن ما آسیب بزند.
۵۵آنلاین :

نوشیدن آب در زمان مناسب:

برای بدست آوردن حداکثر مزایای مواد غذایی برای بدن خود، بهترین زمان در روز را برای مصرف آن‌ها بدانید. و سعی کنید آن‌ها را در آن زمان‌ها مصرف کنید. نوشیدن آب هم در زمان مناسب باعث می‌شود ما از فواید آب حداکثر استفاده را بکنیم. اما اگر در جای و زمان نامناسب آن را مصرف کنیم همین آب می‌تواند به بدن ما آسیب بزند.

مصرف هشت لیوان آب در روز برای بدن مناسب است. با این حال، آیا از زمان مناسب برای نوشیدن آب اطلاع دارید؟

برای دانستن بهترین زمان در روز برای نوشیدن آب به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی آب در بدن خود، موارد زیر را بخوانید.

۱- پس از بیدار شدن از خواب:

بعد از بیدار شدن، یک لیوان آب بنوشید تا اندام های داخلی خود را فعال کنید. نوشیدن آب برای سم زدایی، هر روز نیم ساعت قبل از صبحانه به شما کمک خواهد کرد.

مطالعه فواید خوردن آب ناشتا نیز میتواند برای شما مفید باشد.

۲- قبل از غذا:

نوشیدن یک لیوان آب ۳۰ دقیقه قبل از غذا برای کمک به هضم غذا بسیار مؤثر است. و باعث می‌شود از خوردن غذای بیش ازحد جلوگیری شود.

البته توجه کنید خوردن آب درست قبل از غذا و همچنین تا یک ساعت بعد از غذا برای بدن مضر است.

۳-  قبل از حمام:

یک لیوان آب قبل از حمام بخورید تا فشار خونتان پایین بیاید.

۴- قبل از خواب:

یک لیوان آب را یک ساعت قبل از خواب بنوشید تا مایعاتی که در طول شب از دست می‌رود را جبران کنید.

۵- قبل از فعالیت ورزشی و بعد از آن:

برای جلوگیری از کم آبی در بدن خود قبل از ورزش و بعد از آن آب بنوشید. چرا که با توجه به وزن شما مقدار زیادی آب از طریق عرق کردن از بدن شما دفع می‌شود.

۶- وقتی میکروب در بدن شما وجود دارد یا در معرض میکروب‌ها قرار دارید:

 اگر در معرض ویروس یا بیماری هستید. مثلا اگر سرماخورده‌اید یا در معرض یک فرد سرماخورده قرار دارید آب بخورید تا باعث جلوگیری از بیمار شدن خود شوید و همچنین درصورت بیمار بودن زودتر خوب شوید.

۷- وقتی خسته هستید آب بنوشید:

آیا می‌دانید که خستگی یکی از نشانه‌های کم آبی بدن است! پس هرگاه احساس ضعف و خستگی می‌کنید آب بنوشید. آب به شما در جهت کاهش خستگی کمک می‌کند. چراکه مصرف آب کافی باعث می‌شود، جریان خون افزایش یابد و خون و اکسیژن کافی به مغز شما برسد.

اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

صدمه به اعتماد اجتماعی

مددکاران اجتماعي در تحلیل حس‌و‌حال برخی از مردم در روزهای پس از اعتراضات مطرح کردند

شاخصِ واقعی پیشرفت چیست؟

(GDP) اندازه ­گیری نخواهد کرد. به­ جای آن، شاخص واقعی پیشرفت (GPI) یا Genuine Progress Index را مبنا قرار خواهد داد. این تصمیم دولت زلاندنو با توجه به تحولات بین­ المللی اتخاذ شده است. طی سه دهه­ ی اخیر ورود چین، هند و برزیل به فرایندهای تولید و خدمات، اقتصاد کشورهای غربی را دچار بحران­ های جدی کرده است.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو؛ درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد

ویدئو؛ چکمه ناپلئون در حراجی پاریس ۱۱۷ هزار یورو فروخته شد

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر