کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد

شناسه خبر: 185879 سرویس: توسعه ، اجتماعی ، گوناگون شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸, ۰۹ : ۲۳ : ۰۰
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد
مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیرماه امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که در هر سه محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خارج از این محدوده‌ها، حجم ترافیک به میزان ملموسی کاهش‌یافته است؛ هرچند میزان این کاهش برای محدوده‌های مختلف، متفاوت بوده است.
۵۵آنلاین :

شرکت کنترل ترافیک بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از نرم‌افزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفاده‌ترین مسیریاب‌هاست و بر روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصب‌شده است، وضعیت ترافیک تیرماه سال 97 پایتخت را با تیرماه 98 مقایسه کرده و دریافته است که با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدوده‌های ترافیکی، از میزان حجم انبوه تردد در این مسیرها کاسته شده است.

یافته‌های حاصل از این نرم‌افزار مسیریاب، گزارش‌های قبلی برگرفته از داده‌های دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا به‌جای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیرماه ۹۸ داشته است.

در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آن‌ها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) ‌از کل معابر شهر قرار می‌گیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.

بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی6:30 صبح تا 20:30 شب از 5.6 کیلومتر به 3.6 کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود 35 درصد کاهش تردد داشته است.

1

مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از 25 کیلومتر به 12.3 کیلومتر و به عبارتی حدود 50 درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی 16 الی 19 نیز به‌طور بسیار محسوسی قابل‌مشاهده است.

2

نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدوده‌های ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از 54.2 کیلومتر به 38.1 کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که 30 درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدوده‌های ترافیک تحقق‌یافته است.

3

گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی طرح ترافیک، از 24.7 کیلومتر به 25.9 کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است که به عبارتی 5 درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بوده‌ایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از 31.1 به 33.7 کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از 8 درصد افزایش‌یافته است.

4

5

 

نکته دیگر در این گزارش که به آن اشاره‌شده، متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا است که از 37.6 به 39 کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است.

6


منبع : اقتصادآنلاین
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

در مسیر خودباوری

عزت نفس به معنای احساس ارزشمندی شخصی است و به عبارت دیگر، به این معناست که چقدر خود را انسانی ارزشمند و قابل احترام می‌دانیم. تفاوت عزت‌نفس با اعتماد به نفس در گستردگی مفهوم عزت نفس است. اعتماد به نفس به موضوع بستگی دارد، ممکن است یک فرد در آشپزی اعتماد به نفس داشته باشد ولی در رانندگی یا نقاشی کردن فاقد اعتماد به نفس باشد ولی عزت نفس یک مفهوم کلی است و در تمام حیطه های زندگی فردی، اجتماعی، شغلی،عاطفی و... تاثیر دارد و نباید این دو مفهوم‌ با یکدیگر خلط شود.

چرا محیط کسب و کار بهبود پیدا نمی‌کند؟

آنچه در دهه های اخیر مبنای ارزیابی و رتبه بندی کشورها از لحاظ اقتصادی قرار گرفته، محیطی است که در آن بنگاه های اقتصادی فعالیت دارند.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو : ده ها خودرو در سیل اسپانیا واژگون شدند

ویدئو : دو سال زندان برای نقض قوانین نگهداری از حیوانات برای خواننده پاکستانی

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر