پلتفرمی جدید برای خودروهای الکتریک

شناسه خبر: 176490 سرویس: فناوری ، گوناگون يكشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸, ۴۵ : ۲۲ : ۰۰
پلتفرمی جدید برای خودروهای الکتریک
مارک رویس، مدیرعامل جنرال موتورز پلتفرم جدید الکتریکی این شرکت را برای نسل بعدی خودروها، خودروهای الکتریکی، ایمنی هوشمند، امکانات اطلاعاتی و ارتباطی و تکامل قابلیت‌های سیستم کمک‎راننده سوپرکروز معرفی کرد.
۵۵آنلاین :

مارک رویس، مدیرعامل جنرال موتورز پلتفرم جدید الکتریکی این شرکت را برای نسل بعدی خودروها، خودروهای الکتریکی، ایمنی هوشمند، امکانات اطلاعاتی و ارتباطی و تکامل قابلیت‌های سیستم کمک‎راننده سوپرکروز معرفی کرد.

همان‌طور که وسایل نقلیه و صنعت خودروسازی طی پنج تا ۱۰ سال آینده تکامل می‌یابند، پیشرفت بیشتری لازم است تا اطمینان حاصل شود که امکاناتی مانند سیستم‌های محرکه برقی، قابلیت سوپرکروز و سیستم‌های پیشرفته ایمنی می‌توانند همگی به یکدیگر متصل شوند. 

پلتفرم جدید جنرال موتورز که در سدان کادیلاک CT5 مدل ۲۰۲۰ استفاده می‌شود، اواخر امسال تولید و تا سال ۲۰۲۳ روی اکثر خودروهای جنرال موتورز به کار برده می‌شود. فناوری پلتفرم جدید سیستم الکتریکی را قادر می‌سازد تا بتواند توان پردازش داده‌ها را تا ۴/۵ ترابایت در ساعت افزایش دهد و توانایی آن را نسبت به پلتفرم الکتریکی فعلی این شرکت، پنج برابر افزایش می‌دهد. گفته می‌شود که این پلتفرم جدید در آینده روی شورولت کوروت ۲۰۲۰ موتورمیانی هم استفاده خواهد شد.

با افزایش ظرفیت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بی‌سیم ازطریق تلفن‌های هوشمند، این سیستم باعث ارتقای عملکرد در طول عمر وسیله نقلیه می‌شود. معماری جدید همچنین به‌لطف اتصالات اترنت بین ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه تا ۱ گیگابیت‌برثانیه و ۱۰ گیگابیت‌برثانیه، ارتباطات سریع‌تری را درون خودرو و منابع خارجی فراهم می‌کند.

مارک رویس گفت:

نقش نرم‌افزار و اهمیت آن برای خودروهای ما، هم‌اکنون و طی سال‌های آینده، حیاتی است. پلتفرم دیجیتال جدید ما و نسخه‌های بعدی‌اش، تمام نوآوری‌های آینده را در طیف گسترده‌ای از پیشرفت‌های فناوری مانندخودروی الکتریکی و فناوری خودرو خودران گسترش می‌دهند.

امنیت سایبری یکی دیگر از ستون‌های کلیدی پلتفرم جدید جنرال موتورز به شمار می‌رود. DNA این سیستم شامل ویژگی‌های محافظتی اضافی در سطح سخت‌افزار و نرم‌افزار است که پیش‌بینی شرکت را در این زمینه منعکس می‌کند. جنرال موتورز یکی از اولین خودروسازانی بود که سازمان جامع جهانی برای امنیت سایبری ایجاد کرد؛ تیمی از کارشناسان شرکت که در زمینه حفاظت دربرابر خطر احتمالی دسترسی غیرمجاز به وسایل نقلیه و داده‌های مشتریان متمرکز بود. بیش از ۳۰۰ متخصص روی پلتفرم دیجیتال جنرال موتورز کار می‌کنند و امنیت سایبری بخش بزرگی از آن است. از جمله شرکای مشاور جنرال موتورز در این پروژه می‌توان به بوئینگ و برخی پیمان‌کاران نظامی ایالات متحده اشاره کرد. 

جنرال موتورز سال‌ها پیش برنامه‌ای در زمینه افشای آسیب‌پذیری امنیتی برای ارتباط بیشتر با جامعه تحقیقاتی به اجرا گذاشت. هم‌اکنون این برنامه تکامل یافته است تا تبدیل به برنامه رسمی «bug bounty» شود که همچنان برای تقویت تلاش‌های امنیت سایبری جنرال موتورز ادامه می‌یابد. جنرال موتورز همچنین هدایت مرکز تجزیه و تحلیل و اشتراک‌گذاری اطلاعات خودرو (Auto-ISAC) را بر عهده دارد؛ انجمنی متشکل از شرکای خصوصی و دولتی آمریکا که اطلاعات مربوط‌به خطرات امنیت سایبری را برای صنعت خودرو تجزیه و تحلیل می‌کند.


منبع : انتخاب
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

چرا تحصیل‌کرده‌ها کارآمد نیستند؟

اخیراً یک دانشجویِ کنجکاوِ دکتری از این نویسنده پرسید: " کم نداریم مدیرانی که تحصیلاتِ عالیه دارند، از دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیل شده اند و بسیار هم جهان دیده هستند. چرا آنها در مدیریت، تا این حد اشتباه کرده و هم چنان اشتباه می کنند؟"

چگونه از شر میلیاردرها خلاص شویم؟

توماس پیکتی می‌گوید نابرابری اقتصادی طبیعی نیست بلکه ناشی از ایدئولوژی‌های سیاسی است.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو : استناد پوتین به آیه قرآن در حضور روحانی و اردوغان

ویدئو : تایید کشته شدن پسر بن لادن

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر