نتیجه‌ای یافت نشد.

نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی

شناسه خبر: 159041 سرویس: توسعه ، گوناگون دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷, ۴۸ : ۰۰ : ۰۰
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
یک رژیم غذایی سالم به‌همراه ورزش کافی و منظم می‌تواند به افزایش طول عمر و تقویت سلامت کلی انسان منجر شود. تغذیه خوب می‌تواند خطر بیماری قلبی را به‌واسطه دریافت مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که سلامت مطلوب بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، کاهش دهد
۵۵آنلاین :

 

یک رژیم غذایی سالم به‌همراه ورزش کافی و منظم می‌تواند به افزایش طول عمر و تقویت سلامت کلی انسان منجر شود. تغذیه خوب می‌تواند خطر بیماری قلبی را به‌واسطه دریافت مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که سلامت مطلوب بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، کاهش دهد.با دنبال کردن عاداتی سالم می‌توان از بروز مشکلات مرتبط با قلب، مانند پرفشاری خون، چاقی، دیابت، گرفتگی شریان‌ها، و کلسترول بالا پیشگیری کرد. افزودن برخی ابرمواد غذایی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به سلامت قلبی شما کمک کند.

بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین K است که سم‌زدایی طبیعی پلاک در جریان خون شما را امکانپذیر می‌کند. همچنین، بروکلی منبع خوبی برای فیبر است که به بدن در کاهش فشار خون و استرس کمک می‌کند. این شرایط خطر پارگی رگ‌های خونی و تشکیل پلاک در شریان‌ها را کاهش می‌دهد.

 

مغزدانه‌ها

مغزدانه‌ها منبع خوبی برای منیزیم هستند و این ماده معدنی نشان داده است که به‌طور قابل توجهی خطر تشکیل پلاک در شریان‌ها را کاهش داده و فشار خون را متعادل می‌سازد. همچنین، برخی مغزدانه‌ها مانند گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که یک ماده مفید دیگر برای مبارزه با تشکیل پلاک و کاهش سطوح کلسترول بد است.

 

غلات کامل

انجمن قلب آمریکا مصرف پنج تا شش وعده غلات کامل در روز را برای کاهش سطوح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب توصیه کرده است. شما می‌توانید برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کرده و از نان‌ها و پاستاهای غلات کامل به‌جای نان‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید استفاده کنید. افزودن این مواد غذایی سالم به رژیم غذایی در بهبود سلامت کلی و طول عمر بیشتر به‌واسطه پاکسازی شریان‌ها نقش دارد.

 

اسفناج

هموسیستئین، اسید آمینه‌ای است که سطوح آن در بدن به‌واسطه مصرف بیش از حد گوشت قرمز افزایش می‌یابد و آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که این ماده خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اسفناج یکی از بهترین مواد غذایی برای مقابله با این شرایط است زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر و فولات است. مصرف روزانه یک وعده اسفناج می‌تواند به پیشگیری از انسداد شریانی و کاهش فشار خون کمک کند.

 

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید اولئیک تک غیر اشباع است و مصرف آن به تقویت سلامت دستگاه گردش خون انسان کمک کرده و همچنین سطوح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

زردچوبه

زردچوبه فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند. این ماده غذایی حاوی کورکومین است که از ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب قوی سود می‌برد، از این‌رو، در بهبود دیواره آسیب‌دیده شریان‌ها کارآمد عمل می‌کند. همچنین، مصرف زردچوبه به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان‌ها و کاهش سطوح هموسیستئین کمک می‌کند.

 

آووکادو

آووکادو یکی از مغذی‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود گنجانده و در دستورالعمل‌های غذایی مختلف نیز قابل استفاده است. مصرف آووکادو سلامت کلی انسان را بهبود می‌بخشد و به واسطه محتوای ویتامین E خود در کاهش کلسترول بد و فشار خون نقش دارد.

 

ماهی چرب

مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته به کاهش خطر تشکیل پلاک در رگ‌های خونی کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا-3 و چربی‌های سالم دیگر که در ماهی‌هایی مانند سالمون، تن، ساردین و خال‌مخالی یافت می‌شوند به کاهش سطوح تری گلیسیرید و همچنین التهاب در رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

 

مارچوبه

مارچوبه یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای پاکسازی شریان‌ها، پیشگیری از تشکیل پلاک و کاهش سطوح بالای کلسترول بالاست. مارچوبه از تشکیل لخته‌های خون پیشگیری می‌کند، تولید گلوتاتیون، یک آنتی‌اکسیدان، در بدن را افزایش می‌دهد و از آسیب اکسیداسیون پیشگیری می‌کند.

 

هندوانه

به‌عنوان گزینه‌ای طبیعی برای تقویت سطوح نیتریک اکسید، هندوانه انتخابی مطلوب است. نیتریک اکسید نشان داده است که سطوح فشار خون و التهاب را کاهش می‌دهد و شرایط رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد. همچنین، هندوانه می‌تواند سلامت کلی انسان را تقویت کرده، به کاهش چربی شکم کمک کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


منبع : ارمان
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

يك كتاب مستهجن منتشر شد؟!

خانه منوچهر بديعي در كُردان معماري خاصي دارد،‌ از همان درِ حياط كه پيچ‌درپيچ به درِ خانه مي‌رسيم مي‌فهميم خانه بديعي نقشه‌راه مي‌خواهد و راه‌بلدي.

شفافیت سیاست، مانع کج فهمی عمومی

تعداد سیاستگذاری ها تحت تاثیر عوامل مختلف رسانه ای، ابهام، امنیتی بودن و غیره مورد کج فهمی واقع میشود.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: تظاهرات ضد «سگ خوری» در کره جنوبی

تظاهرات ضد «سگ خوری» در کره جنوبی تظاهرات صدها نفر از کره ای ها در سئول علیه کسانی که گوشت سگ می خورند نسل جدید نه تنها اعتقادی به خوردن گوشت سگ نداشته، بلکه سعی کرده اند تا این فرهنگ غلط را در کشور منسوخ کنند. طبق آمار سالیانه 1 میلیون سگ در کره جنوبی خورده می شود

ویدیو: سگ خوران و پرورش دهندگان سگ در کره جنوبی در پاسخ به جنبش ضد سگ خورها دست به تظاهرات

سگ خوران و پرورش دهندگان سگ در کره جنوبی در پاسخ به جنبش ضد سگ خورها دست به تظاهرات زدند سگ خوران با پخت گوشت سگ و پخش بروشور تبلیغاتی اعلام کردند کسانی که با خوردن گوشت سگ مخالفند، از مزایای این گوشت برای سلامتی انسان خبر ندارند. آنها این تظاهرات را در پاسخ به تظاهرات چند روز پیش گروههای مدافع حیوان و به خصوص سگ ها برپا کرده و نسبت به ضد سگ خورها اعتراض نمادین کردند.

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر