خدمات پس از فروش کالا؛ شوخی تلخ بازار

شناسه خبر: 197158 سرویس: توسعه ، کسب و کار ، گوناگون پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸, ۵۹ : ۱۲ : ۰۰
خدمات پس از فروش کالا؛ شوخی تلخ بازار
برخی خریداران از خدمات پس از فروش کالای خود رضایت ندارند. در این باره رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران در بیان علت این مسئله معتقد است که مسئولیت تولیدکننده و عرضه‌کننده در قوانین ایران، کم‌رنگ است.
۵۵آنلاین :

 

 

فرزین انتصاریان خدمات پس از فروش را در ایران "ضعیف" توصیف و علت آن را "بی‌پناه" بودن مصرف‌کننده دانست و اظهار کرد: در قانون تجارت بین‌المللی یکی از موارد؛ مسئولیت‌های تولیدکننده در پاسخگویی به مصرف‌کننده است. قانون تجارت در بسیاری از کشورها می‌گوید مصرف‌کننده نباید ثابت کند که تولیدکننده یا عرضه‌کننده مقصر است، بلکه باید اعلام کند که خسارت دیده و تولیدکننده یا فروشنده؛ باید از خود دفاع کنند.

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان اینکه به عنوان مثال در برخی کشورها گفته می‌شود که وجود قطعات یک خودرو باید تا ۱۰ سال در بازار تضمین شود، تصریح کرد: وقتی نماینده فروش یا تعمیرات مصرف‌کننده را به رسمیت نمی‌شناسد، خریدار باید از راه‌های گوناگون و حتی در مواردی با لابی و پارتی‌بازی، قطعه مورد نظر دستگاه خود را پیدا کند.

به گفته انتصاریان، مسئولیت تولیدکننده و عرضه‌کننده در قوانین ایران کم‌رنگ است.


منبع : ایسنا
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

راز فساد پنهان

دولت به ملت يارانه داد يا ملت به دولت

وزیر با خودش چندچند است؟

کاش وزارت ورزش که ابهاماتش در ماجرای اخراج و انتصاب سرمربی تیم ملی ایران زیاد است، یک‌بار برای همیشه شفاف‌سازی کند که بالاخره کجای داستان است؛ ناظر بر انتخاب مربی یا حاکم؟ علیه فوتبال یا له؟ منتقد سرمربی یا همراه؟

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو : پشت پرده هتاکی یک آخوندنما به ملت ایران

ویدئو : اعترافات زنی که لیدر ایجاد خشونت های بنزینی بود

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر