اگر به شکر معتاد هستید این مطلب را بخوانید

شناسه خبر: 206209 سرویس: توسعه ، اجتماعی ، گوناگون ، سبک زندگی سه شنبه ۲۴ دي ۱۳۹۸, ۵۷ : ۲۰ : ۰۰
اگر به شکر معتاد هستید این مطلب را بخوانید
یکی از مهمترین مواردی که برای پیگیری عادت های سالم تر می توانید در پیش بگیرید، این است که شکر کمتری بخورید. اما متاسفانه کاهش مصرف شکر به سادگی امکان پذیر نیست، چرا که شکر تا حد زیادی اعتیاد آور است.
۵۵آنلاین :

یکی از مهمترین مواردی که برای پیگیری عادت های سالم تر می توانید در پیش بگیرید، این است که شکر کمتری بخورید. اما متاسفانه کاهش مصرف شکر به سادگی امکان پذیر نیست، چرا که شکر تا حد زیادی اعتیاد آور است.

 کنار گذاشتن کامل استفاده از شکر کار بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکنی است بنابراین نمی توان توقع داشت به سرعت با مصرف شکر خداحافظی کنیم اما چه کار باید انجام داد؟

چه میزان مصرف قند در هر روز کافی است؟

بر اساس دستورالعمل های رژیمی بین سالهای 2015 تا 2020 منتشر شده، قند در نهایت  حدود 10 درصد از کل کالری روزانه افراد را تشکیل می دهد. بنابراین برای یک فرد معمولی که روزانه حدود 2000 کالری می خورد ، معادل 50 گرم یا حدود 12 قاشق غذاخوری در روز مجاز به مصرف قند است. اما توصیه انجمن قلب آمریکا کمی متفاوت می کند. این انجمن می گوید زنان نباید بیش از شش قاشق چای خوری یا 25 گرم قند در روز مصرف کنند (یعنی حدود 100 کالری).

اگر به شکر معتاد هستید این مطلب را بخوانید

چگونه متوجه شوم که بیش از حد قند مصرف می کنم؟

شکر افراد مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است شما آن را بخورید و بسیار خوشحال و پر انرژی باشید. افراد دیگر ممکن است خیلی زود پس از مصرف شکر احساس گرسنگی کنند یا دچار سرگیجه شوند. خوردن بیش از حد قند ممکن است باعث نفخ شود. همچنین ممکن است باعث شود که میل بیشتری به قند بیشتری نداشته باشید و احساس کنید نمی توانید جلوی خوردن آن را بگیرید. زخم شدن زبان یا بدخلقی حاصل از کمتر مصرف کردن قند از عائم ازدیاد مصرف قند محسوب می شود.

فواید مصرف شکر کمتر چیست؟

اثرات طولانی مدت خوردن بیش از حد قند شامل افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول در بدن می شود. خوردن قند بیش از حد همچنین می تواند باعث افزایش وزن ، نوسانات خلقی و سردرد شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف قندهای اضافه می تواند فشار خون را بالا ببرد. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف زیاد قندها با افزایش میزان استرس اکسیداتیو و التهاب همراه است.

اگر به شکر معتاد هستید این مطلب را بخوانید

چگونه می توانم مصرف قند را کم کنم؟

شما قطعاً نمی توانید با قند به شکل کامل خداحافظی کنید. زیرا محدودیت فقط به هوس های بزرگتر منجر می شود و باعث می شود که آن را بیشتر مصرف کنید. اما در عین حال می توانید به شکل پلکانی مصرف قند را کاهش دهید. برای مثال اگر عادت دارید هر روز چند تکه شکلات بخورید بهتر است یا تعداد مصرف خود را به مرور کاهش دهید یا از شکلات های نیمه تلخ و تلخ استفاده کنید.

افزایش مصرف میوه و سبزیجات می تواند به کاهش میل قند کمک کند.خواب کافی نیز بسیار موثر است زیرا خستگی می تواند هوس قند را افزایش دهد. برای مقابله با استرس نیز می توانید مصرف قند را کاهش دهید.  


منبع : انتخاب
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

حمله به عین الاسد چقدر از توانایی های نظامی ایران را نشان می دهد؟

گزارش نیویورک تایمز را بخوانید

مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران:‌ از مذاکره ابایی نداریم اما نه با آمریکا

برخی با کمک رسانه‌های بیگانه و آرایش سقوط هواپیما سعی کردند یوم‌الله‌های این مدت را به حاشیه ببرند. عده‌ای جوانند و فریب می‌خورند ولی برخی اینگونه نیستند و حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و آنچه در زبان دشمن است تکرار می‌کنند. دشمن از سقوط هواپیما خوشحال شد که توانست نظام و سپاه را زیر سوال ببرند ولی اشتباه کردند.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو؛ فرار کانگوروها و ادامه آتش سوزی ها در استرالیا

ویدئو؛ سوسمار مونیتور زیر کاپوت تویوتا در تایلند

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر