استفاده از غذاهای سالم و مغذی

شناسه خبر: 176588 سرویس: گوناگون ، سبک زندگی دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸, ۳۰ : ۲۱ : ۰۰
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
استفاده از غذای سالم که منجر به بهبود سلامت بدن می‌شود به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مطلب برخی از آنها بررسی می‌شوند. غذا‌های سالم علاوه بر آن‌که به‌طور کامل وارد چرخه سوخت و ساز بدن می‌شوند تاثیر منفی هم روی سلامت بدن ندارند، در ادامه به معرفی غذا‌های سالمی که با کمترین فرایند‌های فرآوری شده به‌دست هر فرد می‌رسد، آشنا می‌شوید.
۵۵آنلاین :

استفاده از محصولات ارگانیک

استفاده از غذا‌های محلی در رژیم غذایی، ارزش غذایی در هر وعده را افزایش می‌دهد و با مصرف آنها ورود آلودگی‌هایی نظیر حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها به بدن که همراه مواد غذایی هستند، کاهش پیدا می‌کنند.همچنین استفاده از خوراکی‌های ارگانیکی مانند توت‌فرنگی و اسفناج به کاهش ورود مواد مضر در بدن کمک می‌کنند.

 

رژیم غذایی گیاهی

یکی از بهترین راه‌حل‌هایی که رژیم غذایی سالم و پاکیزه برای افراد در نظر می‌گیرد غذا‌های گیاهی هستند سبزیجات می‌توانند به‌عنوان وعده غذایی یا میان وعده استفاده شوند، این غذا‌ها حاوی مواد مغذی هستند که به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کنند.غذا‌های گیاهی را می‌توان هر روز در وعده صبحانه، ناهار و شام مورد استفاده قرار داد.

 

مصرف خوراکی‌های پروتئینی

رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا به بهبود متابولیسم بدن، جلوگیری از گرسنگی و افزایش توده ماهیچه‌ای و همچنین چربی‌سوزی کمک می‌کند، خوراکی‌هایی نظیر تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و آجیل‌ها منبع غنی از پروتئین سالم هستند که به‌سادگی هم در دسترس قرار می‌گیرند.

 

خرید مستقیم از کشاورز

استفاده از عذای سالم به شناسایی محل تهیه خوراکی وابسته است برای آشنایی با آنکه هر خوراکی چگونه تهیه می‌شود می‌توان مستقیم از کشاورزان برای تهیه خوراکی‌ها استفاده کرد.خرید مستقیم خوراکی از کشاورزان به این معنی است که به‌طور مستقیم می‌توان محل تهیه غذا همچون تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و سبزیجات را شناخت.

 

حذف افزودنی‌ها در قهوه

اگرچه قهوه نوشیدنی سالم برای بدن محسوب می‌شود، اما افزودنی‌هایی نظیر خامه زده شده و مواد شیرین تاثیر منفی بر سلامت بدن دارند، برای نوشیدن قهوه سالم از افزودن شکر اضافی و افزودنی‌های دیگر به آن باید خودداری شود.

 

درگیرنبودن در رژیم غذایی

برای کاهش وزن بسیاری از مردم از رژیم‌های غذایی متعدد نظیر رژیم سودا، رژیم کم‌چربی یا رژیم آب درمانی استفاده می‌کنند. برای داشتن یک برنامه غذایی سالم باید به جای توجه به نوع رژیم محتویات این رژیم از نظر سلامتی مورد توجه قرار گیرد.

 

توجه به ارزش غذایی خوراکی‌ها

مطالعه برچسب اطلاعات روی خوراکی‌ها نصب‌ می‌شود، می‌تواند به انتخاب یک ماده غذایی سالم کمک کند چرا که این برچسب اطلاعاتی از قبیل مواد تشکیل‌دهنده خوراکی را برای افزودنی‌های آن را نشان می‌دهد.


منبع : آرمان امروز
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

چرا تحصیل‌کرده‌ها کارآمد نیستند؟

اخیراً یک دانشجویِ کنجکاوِ دکتری از این نویسنده پرسید: " کم نداریم مدیرانی که تحصیلاتِ عالیه دارند، از دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیل شده اند و بسیار هم جهان دیده هستند. چرا آنها در مدیریت، تا این حد اشتباه کرده و هم چنان اشتباه می کنند؟"

چگونه از شر میلیاردرها خلاص شویم؟

توماس پیکتی می‌گوید نابرابری اقتصادی طبیعی نیست بلکه ناشی از ایدئولوژی‌های سیاسی است.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو : استناد پوتین به آیه قرآن در حضور روحانی و اردوغان

ویدئو : تایید کشته شدن پسر بن لادن

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر