کودکان در اینترنت دنبال چه می‌گردند؟

شناسه خبر: 116337 سرویس: فناوری سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶, ۳۹ : ۰۱ : ۰۰
کودکان در اینترنت دنبال چه می‌گردند؟
بررسی‌های مختلفی در زمینه محافظت آنلاین کودک به منظور ارتقای حفاظت از کودکان جهان در اینترنت ارائه شده است و نتایج پرسش‌نامه‌هایی از کشورهای متفاوت نشان می‌دهد که هر کدام در چه وضعیتی از این محافظت قرار دارند و میزان استفاده کودکان از اینترنت چقدر است.
۵۵آنلاین :

محافظت برخط کودک به منظور ارتقای حفاظت از کودکان جهان در اینترنت از سوی ITU به‌عنوان اتحادیه بین‌المللی مخابرات ارائه شده است. در سال ۲۰۱۴ در کنفرانس WTDC (کنفرانس جهانی توسعه مخابرات) مساله ایجاد اعتماد و امنیت در استفاده از ICT با تمرکز خاص روی کودکان و جوانان مطرح شد. یکی از فعالیت‌هایی که در این حوزه باید انجام داد، تهیه یک نقشه راه برای COP) Child Online Protection) است. از این رو ITU ابتدا پرسش‌نامه‌ای تنظیم کرد و به دولت‌ها ارائه داد.

این پرسش‌نامه که درباره سیاست‌ها و شیوه‌هایی است که در آن کشورها با استفاده از فناوری‌ها به کودکان و جوانان خدمات ارائه می‌کنند در قالب دستورالعمل‌های سیاست‌گذاران برای محافظت برخط کودکان در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت. اما در سال ۲۰۱۶ پاسخ‌های کشورهای اروپای شرقی مرکزی آن پرسش‌نامه دریافت و تحلیل شد. گزارش «مطالعات تطبیقی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» هم در این راستا از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است. این گزارش  براساس پاسخ‌های دریافت‌شده از کشورها نشان می‌دهد که هر یک از این کشورها در چه وضعیتی از COP قرار دارند.

توصیه‌های انجمن OECD درباره حفاظت آنلاین از کودکان

انجمن OECD یک انجمن منحصربه‌فرد است که دولت‌ها در ذیل آن به منظور اداره چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی جهانی، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این انجمن همچنین به منظور پاسخ‌دهی به تحولات جدید و نگرانی‌های مربوط به شرکت‌ها،اقتصاد اطلاعات و چالش‌های جمعیت، به دولت کمک می‌کند. این سازمان، محیطی فراهم می‌کند که دولت‌ها می‌توانند تجارب سیاسی را مقایسه کنند، به مشکلات مشترک پاسخ دهند، عملکردهای خوب را شناسایی و برای هماهنگی سیاست‌های داخلی و بین‌المللی، تلاش کنند. کشورهای عضو OECD عبارتند از: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کره، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزیلند، نروژ، لهستان، پرتغال، جمهوری اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلستان و آمریکا.

آمارهای اروپایی در مورد استفاده کودکان از اینترنت

بر این اساس کودکان اغلب در خانه از اینترنت استفاده می‌کنند. ۸۴ درصد از کودکان در آمریکا و ۶۷ درصد از کودکان در استرالیا، در خانه از اینترنت استفاده می‌کنند. در اتحادیه اروپا، ۶۵ درصد از افراد ۸ تا ۱۷ ساله، در خانه به اینترنت دسترسی دارند. کودکان بعداز خانه، در مدرسه و خانه دوستان از اینترنت استفاده می‌کنند. کودکان فعالیت‌های آنلاین متفاوتی بسته به سن دارند. در سال ۲۰۰۷، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بریتانیا(OFCOM)، فهرستی از ۲۴ فعالیت آنلاین انجام‌شده کودکان و طبقه‌بندی‌ شده براساس محدوده سنی را ارائه داد. بازی محبوب‌ترین فعالیت کودکان ۸ تا ۱۱ساله است، اما برای نوجوانان ۱۶ تا ۱۷ساله، بازی در مرتبه چهارم محبوبیت قرار  دارد. در واقع علاقه‌مندی‌های نوجوانان ۱۶ تا ۱۷ساله به ترتیب محبوبیت عبارتند از گشت‌وگذار در اینترنت، ارسال و دریافت ایمیل و جست‌وجو و دانلود اطلاعات برای مدرسه. همچنین در حالی که ۵۳ درصد از افراد ۱۶ تا ۱۷ ساله، از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، تنها ۶ درصد از افراد ۸ تا ۱۱ ساله، از این سایت‌ها استفاده می‌کنند.


منبع : دنیای اقتصاد
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف
نتیجه‌ای یافت نشد.

دیدگاه 55

بیشتر

والدین شاغل چگونه می توانند بر خستگی و آشفتگی خود غلبه کنند؟

چالش‌های متوالی والدین شاغل که باید انرژی خود را در دو حوزه‌ی کاملاً متفاوت، به‌طور بهینه بکار بگیرند، آن‌ها را به آشفتگی، اضطراب و خستگی مفرط می‌رساند.

مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیریت شهری

مهاجرت معکوس تهرانی‌ها اگرچه برخی از کسانی را که قبلاً بارها درباره تراکم جمعیت تهران شنیده بودند خوشحال کرده اما به اعتقاد کارشناسان این موضوع یک آسیب است و باید به آن به شکل زنگ خطر نگاه کرد.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو: رونمای از جدیدترین مدل شورولت سیلورادو

کمپانی بزرگ جنرال موتورز در حالی از جدیدترین مدل شورولت سیلورادو رونمایی کرد که تنها چند روز دیگر نمایشگاه بزرگ اتومبیل امریکا افتتاح می شود. جنرال موتورز در تلاش است تا در بازار عرضه پیکاپ های با کیفیت ؛ با افزایش امکانات و کاهش وزن خودرو گامی موثر در تامین رضایت مشتریانش بردارد.

ویدئو:نقاشی کردن دریچه های فاضلاب در ژاپن

شرکت کارفرمای فاضلاب ژاپن در اقدامی جالب و به منظور تغییر تصویر ذهنی مردم از دریچه های زمینی فاضلاب اقدام به نقاشی طرح های مختلفی روی این دریچه ها نموده است و البته از طرح محبوب Hello Kitty هم غافل نمانده است!

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان