چیزهایی که درباره طرح ترافیک جدید در تهران نمی‌دانید

شناسه خبر: 186081 سرویس: توسعه ، سیاست ، گوناگون دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸, ۲۶ : ۱۲ : ۰۰
چیزهایی که درباره طرح ترافیک جدید در تهران نمی‌دانید
معاون شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک، در کافه خبر حاضر شد تا به سئوالات و ابهامات مردم درباره طرح جدید ترافیک پاسخ بگوید.
۵۵آنلاین :

معاون شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک، در کافه خبر حاضر شد تا به سئوالات و ابهامات مردم درباره طرح جدید ترافیک پاسخ بگوید.

محسن پورسید آقایی در کافه خبر درباره کاهش ترافیک در تهران و هزینه پرداختی شهروندان برای عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: امسال عوارض پرداختی نصف سال قبل است. در سال های گذشته هر کسی می خواست وارد طرح شود باید کل پول طرح ترافیک را می داد. یعنی اگر کسی می خواست هر روز وارد طرح شود باید ۳ روز رایگان می آمد و ۳ روز طرح می خرید که بهپول حالا ۱۲۳ هزار تومان در هفته می شد. الان در طرح جدید، گفتیم هفته ای ۱.۵ روز رایگان در محدوده آلودگی هوا تردد کنید؛ همان محدوده طرح زوج و فرد قبلی را می گویم. ۴.۵ روز باقیمانده را باید پول بدهد که تعرفه اش امسال، نصف پارسال است. یعنی اگر پارسال روزی ۴۱ هزار تومان برای حضور در روز مخالف پلاک زوج و فرد باید می پرداخت، الان ما این را به ۷ تا ۲۰ هزار تومان رساندیم. یعنی ۷ هزار تومان برای حضور در ساعات غیرپیک و با داشتن معاینه فنی برتر و ۲۰ هزار تومان برای معاینه فنیمعمولی و حضور در اوج ساعات پیک.

معاون شهردار توضیح داد: در سقف این عوارض، ۲۰ هزار تومان در ۴.۵ روز می شود یعنی ۹۰ هزار تومان در هر هفته. یعنی امسال ۹۰ هزار تومان در مقابل ۱۲۰ هزار تومان هزینه هفته ای سال پیش کاهش هزینه داشتیم. این که ۲۰ روز رایگان اجازه می دهیم هم محاسبه شده است. برای کسانی که موردی کار دارند، مریض دارند، خرید دارند، بازدید یا تفریح دارند، ۲۰ روز در یک فصل، مهلت مناسب و کافی است. یعنی طرح ترافیک برای اینها رایگان است. هدف گیری ما روی چه کسانی بود؟ کسانی که هر روز وارد طرح می شوند و اصطلاحا الگوی ثابت تردد دارند. یعنی شغلشان طوری است که هر روز با ماشین می آیند و هر روز برمی گردند. اینها را باید از خودرو دور کنیم و ببریم به سمت حمل و نقل عمومی. یعنی به آنها می گوییم بیا در مدلهای دیگر مسافرت کن. مجموعه طرح ها به نفع عموم مردمی است که موردی در مجموعه کنترل آلودگی هوا کار دارند و هزینه ای تقریبا نمی پردازند و به ضرر آنهایی است که هر روز می آید. با این کار می خواهیم تغییر رفتار بدهیم. یعنی عده ای خودروشان را بگذارند کنار و با وسیله دیگری بیایند. عده ای یک ماه اولشان را می خواستند استفاده نکنند. یک ماه اول تیر، کاهش زیادی در منطقه داشتیم و همه اذعان دارند ترافیک هم بشدت کم شده است.


منبع : دنیای اقتصاد
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

مونتیگو را بشناسید

پشت پرده سایت های شرط بندی فارسی

چند پلاسکوی دیگر فرو می‌ریزد؟

پاساژ کاشانی در خیابان امیر کبیر قابلیت تبدیل شدن به پلاسکویی دیگر را دارد

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو : ماساژ داغ مصری!

ویدئو : تراشیدن موی سر در اعتراض به سیاست های کشور

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر