چطور هواوی در کنار لایکا، سازنده لنزهای حرفه‌ای قرار گرفت

شناسه خبر: 131661 سرویس: فناوری ، کسب و کار سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷, ۴۴ : ۱۹ : ۰۰
چطور هواوی در کنار لایکا، سازنده لنزهای حرفه‌ای قرار گرفت
دوربین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هواوی در سال‌های اخیر به واسطه‌ی همکاری با لایکا، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستند که آخرین نمونه چنین پیشرفتی را می‌توان در پی ۲۰ پرو دید. اما چگونه هواوی در کنار لایکا قرار گرفت.
۵۵آنلاین :

 

هواوی که در حوزه عکاسی با هوش مصنوعی نمونه‌های موفقی در سری گوشی‌های میت ۱۰ به بازار عرضه کرده بود، سه هفته پیش گوشی هوشمند جدید خود را معرفی کرد. هواوی P20 Pro اولین گوشی هوشمند است که با یک دوربین سه‌گانه طراحی‌ شده که حاصل همکاری طولانی مدت با لایکا است. با بهره‌گیری از عملکرد تصویربرداری در کلاس DSLR، عصر جدیدی در دوربین گوشی‌های هوشمند معرفی شد.

هواوی یک شرکت جوان با تکنولوژی پیشرفته از چین و لایکا یک شرکت تجاری مطرح در زمینه‌ی عکاسی با سابقه بسیار طولانی در آلمان است. چگونه این دو با هم متحد شدند؟ این همکاری باعث چه پیشرفت‌هایی شده است؟ در ادامه به‌ صحبت‌های لی چانگ جو، معاون ریاست دستگاه‌های تجاری هواوی Consumer BG می‌پردازیم تا داستان همکاری این شرکت را بیشتر بدانیم.

 

بعضی‌ها می‌گویند گوشی‌های هوشمند از دوربین سنتی الهام گرفته‌اند. بااین‌حال، اکنون هواوی با یکی از بزرگ‌ترین سازندگان دوربین همکاری می‌کند. امروزه دوربین در تمام گوشی‌های هوشمند به یک ویژگی ضروری تبدیل شده است. دوربین یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در مقایسه دو گوشی هوشمند به شمار می‌رود و سازندگان مختلف قابلیت‌های خود را در این زمینه نشان داده‌اند. ویژگی‌هایی مانند افزایش پیکسل، وضوح‌ بالا، فیلترها، تثبیت‌کننده‌های تصویر نوری، عکاسی شبانه، کیفیت تصویر و تجربه مصرف‌کننده را به‌شدت غنی کرده‌اند. بدون نیاز به حمل یک دوربین سنگین‌وزن، ما فقط با یک گوشی هوشمند می‌توانیم هرلحظه را ثبت کنیم و خاطرات خود را جاودانه نگه‌داریم.

هواوی به‌‌شدت معتقد است که در این عصر دیجیتال، اصول تصویربرداری، طراحی نوری و کیفیت تصویر تغییر نکرده است. بنابراین، ما باید گوشی‌های هوشمند را با کیفیت تصویر برتر و یک تجربه لذت‌بخش دوربین ارائه دهیم. هواوی در حال ایجاد فلسفه‌ای در مورد چگونگی ثبت تصاویر با گوشی‌های هوشمند است که احساسات تصویر و مفهوم را در خود جای دهد. این موضوع در نهایت منجر به همکاری با شرکت برتر در صنعت دوربین می‌شود؛ یعنی لایکا.

چرا لایکا؟

لایکا برای علاقه‌مندان به عکاسی همانند یک افسانه است. هیچ دوربین دیگری به اندازه عکاسی به یکی از دوربین‌های لایکا احساس خوبی به شما نمی‌دهد. این تنها به این دلیل نیست که اسکار بارناک نخستین نمونه ۳۵ میلی‌متری فیلم لایکا را در سال ۱۹۱۴ به‌عنوان نمونه اولیه دوربین کامپکت مدرن ساخت؛ بلکه دلیل اصلی کیفیت دوربین‌های لایکا است که عمر این شرکت را صد ساله کرده. عکاسان مختلف از دوربین‌های لایکا برای ضبط لحظات تاریخی گران‌بها استفاده کرده‌اند.

دوربین‌های لایکا سیستم‌های نوری عالی دارند. فرآیند تولید لنزهای لایکا بسیار پیچیده است. علاوه بر مواد منحصربه‌فرد مورداستفاده، چند ماه طول می‌کشد تا درجه حرارت شیشه نوری را به‌تدریج کاهش دهند که به میزان مناسب دست پیدا کنند. شهر ویتزلار که لایکا در آن واقع‌ شده است، به‌عنوان دروازه سیلیکون نوری اروپا شناخته می‌شود؛ جایی که جمعی از کارشناسان نور کارهای خود را برای تحقیق و طراحی اختصاص داده‌اند. عکس‌های گرفته‌شده با یک دوربین لایکا، شفاف، اشباع کافی در رنگ و یک احساس سه‌بعدی بین سوژه و پس‌زمینه را به شما القا می‌کند. با توجه به‌قدرت تفکیک بالا لنز، لایه‌های تصاویر غنی هستند و حس خاصی از طراوت دارند.

پس از یک صدسال توسعه، لایکا یک فرهنگ منحصربه‌فرد را تشکیل داد. دوربین لایکا نماد فناوری حرفه‌ای و تضمین ایجاد هنری است. البته، با توجه به قیمت بالای آن، لایکا تحت دسته‌بندی کالاهای لوکس قرار می‌گیرد. استفاده از دوربین‌های لایکا نشانه‌ای از طعم و مزه است. این دوربین‌ها حتی به‌عنوان یک کالای باارزش نسل به نسل منتقل می‌شوند.

هواوی و لایکا همکاری می‌کنند

اولین بازدید هواوی از لایکا در تابستان ۲۰۱۴ بود. اوایل سال ۲۰۱۳، هواوی ایمیل‌هایی به لایکا جهت همکاری ارسال کرد؛ اما به‌صورت کاملاً مؤدبانه‌ای درخواست‌ها رد شدند. بااین‌حال پس از چندین تلاش، لایکا درنهایت موافقت کرد با هواوی ملاقات کند.

این اتفاق با یک دیدار آغاز شد. سال ۲۰۱۴، لایکا به محل تازه‌تأسیس خود نقل مکان کرد. سالن جدید لایکا یک موزه کوچک برای مردم است. نمایشگاه‌های عکاسی در طول سال وجود دارد. در اینجا برای اولین بار، مجموعه کاملی از دوربین‌های لایکا را در محدوده نزدیک مشاهده کردیم. این اولین بار بود که بسیاری متوجه می‌شدند «این عکس‌ها» با دوربین لایکا گرفته‌ شده است و دوربین معروف لایکا M Monochrome تنها می‌تواند عکس‌های سیاه‌وسفید بگیرد.

برای اولین بار، دو طرف، فرهنگ شرکت‌های مربوطه خود را معرفی کردند. مدیرعامل شرکت لایکا در حدود ۲۰ دقیقه وقت صرف کرد تا به معرفی هواوی گوش فرا دهد. هر دو طرف موافقت کردند تا جلسه بعدی را برقرار کنند.

لایکا یک نام تجاری با قرن‌ها تجربه در ایجاد تصاویر باکیفیت بالا، فناوری بالا، ساخت‌وساز فوق‌العاده و جزئیات کامل، تمرکز بر یک فرهنگ‌ سازمانی و بسیار شبیه به هواوی است. اگر هواوی و لایکا قادر به همکاری با یکدیگر در فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند باشند، این امر منجر به یک محصول خیره‌کننده خواهد شد.

اگرچه فروش لایکا هنوز هم به‌طور پیوسته در هرسال افزایش می‌یابد و هنوز هم‌ سود بالا را حفظ می‌کند، مدیریت ارشد آن نیز فکر می‌کرد که مأموریت لایکا به ارمغان آوردن تصاویر با کیفیت بالا برای مصرف‌کنندگان و به‌خصوص در گوشی‌های هوشمند است. برای انجام این کار، آن‌ها نیاز به یک شریک استراتژیک بافرهنگ مشابه، دید یکسان و البته تکنولوژی لازم داشتند. 

لایکا به دنبال شرکت‌هایی برای همکاری بود که هواوی انتخاب شد. سرنوشت دو طرف به این صورت بود. با توجه به زمینه‌های تخصص، درک و احترام به ارزش یکدیگر، نگرش همکاری شکل گرفت. پس از چندین دور ارتباط و ارزیابی، یک توافقنامه همکاری استراتژیک شکل گرفت.

اجرای نهایی

رسیدن به توافقنامه همکاری تنها اولین گام بود. هدف نهایی برای هر دو طرف این بود که تجربیات عکس جدید را به کاربران از طریق همکاری افزایش دهند. هر دو طرف گروهی از کارشناسان به رهبری دکتر ویلر از لایکا و دکتر یی از هواوی تشکیل دادند که هدف اصلی آن‌، طراحی نوری و کیفیت تصویر بود.

هنگامی‌که لایکا روش‌های تست خود را به کارشناسان و تأمین‌کنندگان هواوی معرفی کرد، همه شوکه شد. منبع نور لایکا برای انعکاس نور حداقل ۱۰ برابر قوی‌تر از آزمون معمول نور هواوی بود. لایکا در مورد استفاده از استانداردهای آزمون لنز لایکا برای آزمایش لنز گوشی هوشمند اصرار کرد؛ زیرا پایه کیفیت تصویر عالی است.

در ابتدا، برای هر ۱۰۰ لنز تولیدشده تنها ۱۰ عدد استفاده می‌شد. تیم فناوری نوری هواوی این چالش را پذیرفت. تیم تحقیق و توسعه هواوی در کنار تأمین‌کنندگان و کارشناسان لایکا کار کرد. با تلاش بسیار زیاد نرخ به‌طور مداوم بهبود یافت و درنهایت به تولید انبوه قبل از مهلت برنامه‌ریزی‌شده رسید. لنزهای پی ۹ و پی ۹ پلاس، لنزهای لایکا را در گوشی‌های هواوی با دیافراگم ۲.۲ و ۲.۵ قرار دادند.

چگونه هواوی به کیفیت لایکا در تصاویر رسید؟

کارشناسان کیفیت تصویر هواوی متوجه شدند که کیفیت ابزار و سیستم‌عامل تست در دو طرف یکسان اما استانداردهای آزمون لایکا بسیار بالاتر هستند. برای برآورده ساختن استانداردهای لایکا، نیازهای بالاتر روی دستگاه‌های تلفن همراه، الگوریتم‌های ISP و پس‌پردازش اعمال شد.

تست کیفیت تصویر شامل اندازه‌گیری‌های مختلف مانند رنگ، تمرکز، بافت، نویز، اعوجاج و حرکت است. تیم تست کیفیت تصویر نه‌تنها شمار زیادی از تصاویر را به‌عنوان نمونه در هر روز برداشت، بلکه تعداد زیادی تصاویر بتا برای آزمایش نیز دریافت کرد. هرکدام از آن‌ها، دارای نکته‌ای بودند که در سری بعد برطرف می‌شد.

امید به موفقیت

سوم آوریل ۲۰۱۶، در لندن، هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس در برابر بیش از ۱۵۰۰ خبرنگار از صدها رسانه در سراسر جهان رونمایی شد. همکاری با لایکا در دوربین دوگانه بزرگ‌ترین نقطه برجسته کنفرانس شد. در این کنفرانس، هواوی از چهار عکاس برتر جهان دعوت کرد تا عکس‌هایی را که با پی ۹ گرفته بودند، به اشتراک بگذارند. در ۱۵ آوریل، مدیرعامل شرکت هواوی Consumer Group، ریچارد یو، در شانگهای، محصولات پی ۹ را به مصرف‌کنندگان چین عرضه کرد. مدیران ارشد و مدیران اجرایی لایکا همه در کنفرانس شرکت و سخنرانی کردند.

بسیاری از کاربران اکوسیستم خود را به پی ۹ تغییر دادند و به لطف این دستگاه، کاربران زیادی به هواوی مهاجرت کردند. عده‌ای متوجه شدند که حالت سیاه‌وسفید پی ۹ بسیار عالی و تصاویر آن بسیار شبیه به تصاویر لایکا است. ۱۰۰ سال سابقه استفاده از تصاویر سیاه‌ و سفید لایکا تنها در لایکا M Monochrome مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه در پی ۹ نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

اما مهم‌تر از همه، مردم در ذهن یک سؤال داشتند. لایکا محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کند و هواوی تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی است؛ چرا آن‌ها با هم یکی شدند؟ آیا فلسفه خاصی در مورد طراحی وجود دارد؟ پس از کنفرانس مطبوعاتی پی ۹ و پی ۹ پلاس، یک خبرنگار این سؤال را از مدیرعامل شرکت لایکا پرسید. او پاسخ داد:

ما فکر می‌کنیم محصولات هواوی کیفیت بسیار خوبی دارند؛ چه در انتخاب مواد، معرفی فناوری‌های پیشرفته یا استانداردهای کیفیت در نرم‌افزار و سخت‌افزار که همه آن‌ها منعکس‌کننده کیفیت بالا و ویژگی‌های پیشرفته است. لایکا یک نام تجاری با تاریخ بیش از ۱۰۰ سال است و در هنگام انتخاب یک همکار باید بسیار مراقب باشد و در نهایت هواوی را به‌عنوان یک شریک استراتژی بلندمدت انتخاب کرد.

هواوی و لایکا در جهت تجربه‌ای بی‌نظیر

با محبوبیت تلفن‌های همراه، مردم بیشتر و بیشتر از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند تا هرلحظه را ثبت کنند و با جهان به اشتراک بگذارند. وقتی ما با گوشی‌های هوشمند خود عکس می‌گیریم، لحظات را جاودانه می‌کنیم. عکس‌های امروز، فردا تاریخ می‌شوند. این‌جایی است که هواوی و لایکا، نه‌تنها با تکنولوژی، بلکه با تعریف مجدد عکاسی با گوشی هوشمند به‌ هم رسیدند. همکاری بین هواوی و لایکا باعث جریان تازه‌ای در این زمینه شده است. 


منبع : زومیت
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

دیرتر شروع کردن کلاس درس به بهبود عملکرد نوجوانان منجر می‌شود

خوابیدن بیشتر نوجوانان در صبح نه‌تنها وضعیت درسی آن‌ها را بهتر می‌کند، بلکه میزان تندرستی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد

رشد پایدار برای ایران

تنها یک روز پس از انتشار گزارش صندوق بین‌المللی پول با عنوان «چشم‌انداز اقتصادی جهان»، بانک جهانی نیز در تازه‌ترین گزارش خود از اقتصاد منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) ضمن بررسی وضعیت اقتصاد این منطقه، تحلیلی مفصل از وضعیت اقتصادی ایران ارائه کرده است.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: اتفاقی عجیب در تاریخ داوری فوتبال؛ اعلام پنالتی در بین دو نیمه

ویدیو: سرریز شدن آب سد ایلام پس از بارش های اخیر

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان