نتیجه‌ای یافت نشد.

پلیس: انتقاد از هجوم مسافران به شمال

شناسه خبر: 178391 سرویس: توسعه ، گوناگون چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸, ۳۱ : ۱۸ : ۰۰
پلیس: انتقاد از هجوم مسافران به شمال
حدود 81 هزار خودرو و بیش از 72 هزار موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک میلیون در توقیف هستند.
۵۵آنلاین :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت جاده‌های منتهی به شمال شدیداً انتقاد کرد و از نگارش نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و … در این خصوص خبر داد.

 سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه نشست خبری پیش از ظهر امروز خود در مورد وضعیت جاده‌های منتهی به شمال کشور به بیان انتقاداتی صریح پرداخت و گفت: ما چهار محور که به شمال کشور منتهی می‌شود، داریم که تمامی محورها زیرساخت‌شان بسیار قدیمی است به طور که ما در محور قزوین ـ رشت در محدوده منجیل و رودبار، در محور چالوس در محدوده‌های سیاه‌بیشه و قسمت‌های دارای حضور دستفروشان و مغازه‌دارها، در محور هراز و در محور فیروزکوه در محدوده سوادکوه، پل سفید و … مشکلات جدی ترافیکی داریم.

وی با بیان اینکه در همین تعطیلات اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و وسیله نقلیه طی ۵ روز از محورهای شمالی به شکل رفت و برگشت تردد کردند، گفت: چرا باید تا یک تعطیلاتی می‌شود همه به سمت شمال بروند چرا به دیگر شهرها نمی‌روید؟ مگر کردستان، فارس، خراسان رضوی، یزد، اردبیل، آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور جذبه‌ای برای تفریح و گردشگری ندارند که همه به سمت شمال رفته و حتی حاضر می‌شوند ساعت‌ها در ترافیک معطل شوند؟

انتقادات صریح پلیس راهور از دلایل ترافیک در جاده‌های شمال/1.4 میلیون خودرو در تعطیلات عید فطر به سمت شمال روانه شدند

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه با چه منطق و دلیلی باید جاده‌هایی مانند هراز و چالوس تنها در اختیار تهرانی‌ها بوده و برای رفت و برگشت آنها یکطرفه شود، گفت: مگر مردم مازندران و گیلان حق ندارند از تعطیلاتشان استفاده کرده و به شهر دیگر بروند؟ شاید آنها بخواهند در ایام تعطیلات مثلاً به اصفهان سفر کنند، چرا باید جاده را ببندیم و اجازه ندهیم که آنها سفر کنند و فقط تهرانی‌ها بروند شمال و برگردند؟ تازه این تعداد در خود شهرها و مقصدها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بود چرا که یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در پنج روز عدد کمی نیست.

هادیان‌فر با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ما در جاده‌های شمالی دچار مشکل است، گفت: جاده چالوس ۱۰۰ سال پیش ساخته شد یعنی اگر تصاویر آن را ببینید در کل جاده پنج وسیله نقلیه هم نبود اما این جاده با همین ظرفیت امروز وجود دارد و تعداد خودروهای ما به بیش از ۲۲ میلیون دستگاه رسیده است.

وی به محور منجیل ـ رودبار نیز اشاره کرد و گفت: هشت کیلومتر از بزرگراه ما معطل شده است و ترافیک شدیدی در این منطقه به وجود آمده است به طوری که در همین تعطیلات اخیر مجبور شدیم راهی فرعی در کنار رودخانه ایجاد کنیم تا بار ترافیکی آنجا کمتر شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه در طول بزرگراه اجازه داده نمی‌شود که یک سرویس بهداشتی برای مردم ساخته شود، آن وقت در این محدوده مغازه‌دارها قدم به قدم سرویس بهداشتی تعبیه کرده‌اند تا به بهانه آن مسافران اقدام به خرید از مغازه‌ها کنند گفت: در پی آن نیز گاهی تا سه لاین موازی خودروها کنار هم توقف می‌کنند و ترافیک محدوده سنگین می‌شود. به طوری که حتی یگان ویژه هم حریف این خودروها نمی‌شود.

هادیان فر با تاکید بر اینکه باید تکلیف ساخت آزادراه در این منطقه مشخص شود، گفت: باید این بزرگراه ساخته شده و یک رمپ نیز برای عبور از شهر رودبار اختصاص یابد نه اینکه چندین پیمانکار به این محدوده بروند و به آنها حمله کنند و اجازه کار ندهند. این وضعیت باید درست شود و در این شرایط واقعاً چه کاری از دست پلیس راهور برمی‌آید.

وی تصریح کرد: اگر همین امروز فرآیند ساخت آن ۵ کیلومتر مسیر در محدوده رودبار و منجیل آغاز شود، سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید بنابراین لازم است هر چه سریع‌تر کار را آغاز کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از نگارش نامه به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور و راه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و … خبر داد و گفت: یک روز بعد از تعطیلات گزارشی را در مورد این سفرها به این مراجع ارسال کرده و تمامی مشکلات تشریح شد که اخیراً با خبر شده‌اند که وزیر کشور گفته‌اند تا این مسائل در شورای ترافیک مطرح شود.

هادیان‌فر در مورد وضعیت آزادراه تهران ـ شمال نیز گفت: ساخت این آزادراه تا چه زمانی باید همین طور معطل شود و یک مدت کار کنند و یک مدت صبر کنند؟ باید هر چه سریع‌تر این آزادراه درست شود. البته از مردم نیز می‌خواهیم که زمان سفر خود را مدیریت کنند. ما مخالف سفر به شمال یا خرید زیتون و نظایر آن نیستیم اما حرف ما این است که این سفر به شمال باید زمانش مدیریت شود.

ما گزارش‌هایی داشتیم که چندین مورد نیاز به انتقال بیمار به تهران یا حضور در مراسم تشییع جنازه و … بود اما به دلیل یکطرفه شدن جاده‌ها برای ساکنان شهرهای شمالی فراهم نشد. حرف ما این است که باید به حق تمام شهروندان توجه کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تاکید کرد که جان مردم برای پلیس بسیار مهم است و اگر در مواردی مانند ریزش جاده و رانش زمین مسیری مسدود شده دلیل آن حفظ جان مردم بوده است.

هادیان‌فر در پایان ابراز امیدواری کرد که با یک فرهنگ‌سازی صحیح و نیز تأمین زیرساخت‌ها مشکلاتی که در سفر به شمال ایجاد می‌شود، کاهش می‌یابد.

 

 خودرو و موتورسیکلت هایی كه به دليل جريمه بالاي ١ ميليون تومان توقيف هستند با شرايط جديد مي ترخيص شوند


در حال حاضر ۸۱ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو و بیش از ۷۲ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگها هستند

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو و بیش از ۷۲ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگ ها هستند گفت: بسیاری از این افراد بین یک میلیون تا حدود ۱۵ میلیون تومان جریمه داشتند و در پارکینگ متوقف هستند.

وی ادامه داد:اغلب این خودروها از نوع پراید و پژو ... بود که نشان میدهد متعلق به قشر ضعیفتر جامعه است و به همین دلیل امکان پرداخت جریمه را نداشتند و همین امر سبب شده بود تا خودروها در پارکینگ بمانند و هزینه پارکینگ نیز برایشان لحاظ شود.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در همین راستا با موافقت فرمانده ناجا و دستور وزیر کشور بر اساس ماده ۴۷ قانون محاسبات عمومی کشور مقرر شد تا امکان پرداخت قسطی جرائم برای این افراد با رعایت یکسری شروط فراهم شود.

وی با بیان اینکه از یازدهم تیرماه این امکان برای مالکان این خودروها در سراسر کشور فراهم است درباره این شروط اجرایی آن گفت: اول اینکه افراد متخلف متعهد میشوند که به مدت یکسال جریمه خود را پرداخت کنند.
شرط دوم این است که خودرو یا موتورسیکلت در سن فرسودگی نباشد؛ یعنی خودرو سواری تا سن ۲۰ سال، خودرو عمومی ۱۲ سال، موتور سیکلت کاربراتوری ۶ سال و.... باشد.

وی ادامه داد: شرط دیگر این است که مجموع تخلفات حادثه ساز این فرد کمتر از ۴۰ درصد کل تخلفات فرد باشد؛ شکایت قضایی نداشته باشد و همچنین خودرو تا پرداخت کامل جرائم امکان انتقال به دیگری را ندارد.

 

 اهم صحبت های مهم رئیس پلیس راهور ناجا به شرح زیر است

 

- سالانه ۱.۳ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در دنیا کشته می شوند

- عامل انسانی بیش از ۹۲ درصد در شکل گیری حوادث‌ترافیکی موثر است

-۲۲ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۱۸۷ خودرو‌ و ۱۱ میلیون موتورسیکلت و ۴۱ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی هستند

- بر اساس آمار پزشکی قانونی طی ۲ ماهه امسال ۲۵۸۴ نفر در تصادفات رانندگی کشته و روزانه از ۲۵ تا ۴۱ نفر کشته می شوند و ۸ تا ۹ نفر از آنها کودک هستند

- در درونشهری ۴.۶ درصد معادل ۳۰ نفر افزایش کشته رانندگی داریم در برونشهری ۹ درصد معادل ۱۸۱ نفر کاهش داریم که در مجموع ۵.۵ درصد معادل ۱۵۱ تن کمتر کشته شدند

- در این مدت ۵۴ درصد کشته های تصادفات در صحنه، ۶ درصد در حین انتقال و ۳۹ درصد در مراکز درمانی جان باختند

- واژگونی حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد شکل تصادفات رانندگی است و اساسش سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است

- عابران پیاده ۲۱.۵ درصد کشته های تصادفات رانندگی را تشکیل می دهند

- در ۳ ماهه امسال ۲۳۶۸ راننده مقصر باعث جان باختن ۳۸۶۳ نفر شده اند

- ۵۹ درصد تصادفات مربوط به سواری، ۲۷ درصد موتورسیکلت، وانت ۷.۳ کامیون ۴.۴ و اتوبوس ها حدود ۱ درصد است

- در محورهای استان های شمالی ۸۲ درصد کشته های تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلتهاست

- حدود ۲۵ درصد تصادفات مربوط به ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و ۲۳ درصد از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است

- طی ۳ ماهه امسال شماره گذاری خودروها نوشماره ۶۰ درصد کاهش داریم و در نقل و انتقال ۶.۱ درصد کاهش داریم و در نقل و انتقال و موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داریم و در بخش اسقاط خودروها ۷۵ درصد کاهش داریم

- ۴۳۳ هزار و ۳۱۰ گواهینامه امسال چاپ شده که ۲۹۸ هزار نفر از آنها رانندگان جدید هستند و این عده مجاز نیستند که تا یکسال در جاده ها رانندگی کنند


منبع : عصرایران
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۷:۱۱
پلیس محترم بعضی از حقایق را وارونه گفتید مثلاً به نظر شما فقط تهرانی ها شمال میرن! می دانید چقدر اصفهانی، شیرازی و غیره در شمال کشور ویلا خریده اند! بعدش هم مردم دوست دارن شمال برن چون دریا داره، جنگل داره، یک سفر ارزان (نسبت به سفر به شهرهای دیگر) برای آنها است و حتی مسیر رفتن به شمال هم قشنگ است. آیا مردم ما میتونند تو شهرهای دیگه راحت تو چادر بخوابند! نه ولی در شمال، لب دریا یا تو جنگل می بینید که این کار را انجام میدهند. وضع خرابه مردم پول سفر به شهرهای دیگه و اقامت در هتلهایشان را ندارند. حالا بگذریم که رفتن به یکسری از شهرها بواسطه آلودگی، احتمال وقوع سیل و غیره ریسک هم دارد.
3 2 پاسخ دادن به این نظر
مجتبی ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۲۰:۵۸
وقتی مردم هجوم میبرندبه فروشگاه برای دستمال کاغذی وساعت ها توصف گوشت چیزهای دیگه می ایستند چه انتظاری داریم مابه خودمون می بالیم فرهنگ چند هزارساله داریم ولی جزء بی فرهنگ ترین ها هستیم
2 2 پاسخ دادن به این نظر
بانوا ۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۰:۵۱
ازدود دم تهران فرار میکنند اکثر تهرانیها درشمال ویلا یا مسکن دارند وشمالیها مهماننوازتر هستند ضمنا دریا نیز عاملی برای رفتن به شمال میباشد خوب بعد از پنجاه سال زیرساختهای جاده ومسیر را اصلاح کنید
2 2 پاسخ دادن به این نظر
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۴:۵۱
مردم جایی ندارن بروند کجا برن می خوای بیایم خانه شما مهمونی
3 3 پاسخ دادن به این نظر
احمد ۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۵:۰۰
سلام اینهمه اموال بیتالمال خرج راههای ارتباطی شمال میشود وانهم برای تفریح بی هنگام وهنگام عدهای خاص که اگر بررسی شود اینموضوع واضح وروشن است اما جادهها ی روستایی واصلی دیگر بیشتر نیاز مند بودجه هستند
3 2 پاسخ دادن به این نظر
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۷:۱۳
اگه زندگی تو تهران براتون اینقدر سخت و خسته کنندست که تا 2ساعت تعطیل میشین باید بزنین بیرون پس چرا نمیرین یه جا دیگه زندگی کنین مطمعنا همتون تو تهران پول پارو نمیکنین امکانات هم تو کل کشور هست بابا جاده و شمال پیشکشتون دیگه تو شهر خودمونم از دستتون آسایش نداریم
2 2 پاسخ دادن به این نظر

دیدگاه 55

بیشتر

علم‌ورزان در برابر عالمان

علم دارای دو هدف است: فهم جهان و کنترل آن. اِسنو به درستی درمی‌یابد پیشرفت علمی نیازمند سرمایه است و از این رو نوعی مسئله مرغ و تخم‌مرغ پیش‌روی کشورهای توسعه‌نیافته است

عادت به «خوردن » در مکان های عمومی

هر قوم و ملتی برای خود سبک و رفتاری دارد که معمولا با شیوه دیگران که در آن سوی مرزها هستند تفاوت های ظریفی دارد. محققان دانشگاهی، بسیار خوب می توانند با مشاهده این کنش ها به شناخت آن جامعه دست پیدا کنند. آنها با بررسی این رفتار، که در مکان های عمومی  از مردم سر می زند به نکته های ظریفی می رسند. هرکدام از آن حرکات، به مثابه مشترکات یک ملت هستند و می تواند سبک زندگی آن سرزمین را تعریف کند.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: تظاهرات ضد «سگ خوری» در کره جنوبی

تظاهرات ضد «سگ خوری» در کره جنوبی تظاهرات صدها نفر از کره ای ها در سئول علیه کسانی که گوشت سگ می خورند نسل جدید نه تنها اعتقادی به خوردن گوشت سگ نداشته، بلکه سعی کرده اند تا این فرهنگ غلط را در کشور منسوخ کنند. طبق آمار سالیانه 1 میلیون سگ در کره جنوبی خورده می شود

ویدیو: سگ خوران و پرورش دهندگان سگ در کره جنوبی در پاسخ به جنبش ضد سگ خورها دست به تظاهرات

سگ خوران و پرورش دهندگان سگ در کره جنوبی در پاسخ به جنبش ضد سگ خورها دست به تظاهرات زدند سگ خوران با پخت گوشت سگ و پخش بروشور تبلیغاتی اعلام کردند کسانی که با خوردن گوشت سگ مخالفند، از مزایای این گوشت برای سلامتی انسان خبر ندارند. آنها این تظاهرات را در پاسخ به تظاهرات چند روز پیش گروههای مدافع حیوان و به خصوص سگ ها برپا کرده و نسبت به ضد سگ خورها اعتراض نمادین کردند.

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر