موافقت آموزش و پرورش با کلیات «تعطیلات زمستانی مدارس»

شناسه خبر: 122268 سرویس: گوناگون دوشنبه ۱۸ دي ۱۳۹۶, ۲۸ : ۱۵ : ۰۰
موافقت آموزش و پرورش با کلیات «تعطیلات زمستانی مدارس»
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه با کلیات تعطیلات زمستانی مدارس به شرط اصلاح تقویم آموزشی موافق هستیم، گفت: موضوع تعطیلات مدارس بسیار پیچیده است و کل کشور را از ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد.
۵۵آنلاین :

مهدی نوید ادهم در نشست خبری که در استودیو الفبای وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره پیشنهاد اخیر سازمان محیط زیست مبنی بر تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان به منظور کاهش آلودگی هوا و اظهار نظرهای چند گانه معاونین وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: مغایرتی بین نظرات بنده و سایر معاونین وزارتخانه در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: ما به تعطیلی مدارس چه تعطیلات زمستانه و چه تعطیلات موردی که پیش می‌آید از منظر تعلیم و تربیتی نگاه می‌کنیم و نه از منظر آلودگی هوا و همه سال تحصیلی را یکپارچه می‌بینیم.

 

مخالفت با تعطیلات سه ماهه تابستانی

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از منظر سند تحول یک سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌شود و تا شهریور سال آینده ادامه پیدا می‌کند، گفت: برای این یکسال باید برنامه داشته باشیم و کل یک سال را مدیریت کنیم. بخشی از این زمان در مدرسه می‌گذرد و بخشی دیگر به ویژه در تابستان در خارج از محیط مدرسه که باید آن زمان را نیز با مشارکت خانواده‌ها مدیریت کنیم. از این منظر سه ماه تعطیلی تابستان توجیهی ندارد و به جد خواهان تعطیلی تعطیلات تابستانی هستیم که یکی از مصوبات مجلس مانع آن است.

نوید ادهم ادامه داد: طبق مصوبه سال ۱۳۷۶ مجلس یک سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند و خرداد زمان امتحانات است. اگر بخواهیم این تقویم آموزشی را تغییر دهیم و به عنوان مثال زمان شروع سال تحصیلی را عقب کشیده و به شهریور بیاوریم مخالف و مغایر این مصوبه و قانون مجلس است. برای تغییر تقویم آموزشی ابتدا باید با مجلس توافق کنیم و سپس وارد فازهای بعدی و بررسی مواردی چون تعطیلات زمستانه شویم.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه با کلیات تعطیلات زمستانی به شرط اصلاح تقویم آموزشی موافقیم، گفت: آلودگی هوا تنها در چند کلانشهر موضوع بحرانی است اما باید به کل کشور توجه کرده و تنوع اقلیمی استان‌های مختلف را در نظر بگیریم و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان با توجه به تنوع اقلیمی زمان شروع سال تحصیلی را برای استان‌های مختلف در نظر بگیریم؟.

 

تغییر تقویم آموزشی به زودی اجرایی نخواهد شد

 

مخالفت با تعطیلات یکماهه زمستانی بدلیل آلودگی هوا /با کلیات تعطیلات به شرط اصلاح تقویم آموزشی موافقیم

 

وی ادامه داد: یکی از این پیشنهادات این است که به عنوان مثال کشور به چهار منطقه تقسیم شود و چهار زمان شروع سال تحصیلی داشته باشیم که البته بررسی همه این موارد منوط به اجازه مجلس است و قطعا چنین تغییراتی زمان بر هستند و به زودی اجرا نخواهند شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی مدارس موضوع بسیار پیچیده‌ای است و کل کشور را از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: مجلس می‌تواند با مشارکت دولت تصمیمی بهینه بگیرد که همه این موارد در آن لحاظ شود بنده هم مخالف تعطیلات یک ماهه زمستانی به دلیل آلودگی هوا هستم اما با کلیات تعطیلات زمستانی به شرط اصلاح تقویم آموزشی موافقم.

وی در پاسخ به اینکه چرا باید سازمان محیط زیست در این خصوص پیشنهاد مطرح کند؟ گفت: ما قبلا درباره آلودگی هوا کارگروهی با محیط زیست داشتیم و اعلام کردیم باید تقویم آموزشی اصلاح شود که در دولت در سال گذشته به تصویب رسید اما در مجلس تایید نشد البته هنوز پرونده باز است و می‌توان آن را بررسی کارشناسانه کرد.

ادامه دارد

اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

پارک، خانه شما نیست! سگ‌ها را ببندید

دستکم سگ های بزرگ، عامل بالقوه خطر هستند و به استناد همین قوانین موجود، پلیس می تواند از تردد آنها در معابر عمومی جلوگیری کند. به نظر می رسد، اکثریت نیز با این پیشنهاد موافق باشند چرا که سگ هایی مانند سگ های حادثه ساز لواسان، در هر نقطه دیگری می توانند فجایعی حتی بدتر بیافرینند

ریشه جدایی مردم از سیاست مداران چیست؟

آدمی، موجودی هوشمند و سودجو است که تلاش می کند با کمترین هزینه، بیشترین منفعت را به سوی خود جذب کند. وقتی تعداد انسان ها از «یک» فراتر رود، زمینه تزاحم فراهم می آید. بنا به تعریف، حکومت شکل می گیرد تا منافع جمعی اتباعش را تامین و تزاحم بین آن ها را مدیریت کند. اما در جهان واقعی، موضوع این قدرساده نیست. قدرت، به طور وسیعی نه در خدمت منافع جامعه بلکه برای جلب منفعت حکمران به کار رفته است. در واقع حاکم در برابر این سوال قرار می گیرد که وقتی قدرت را در دست دارد، چرا نباید آن را حداکثری، فراگیر، مطلق، مادام العمر و موروثی کند؟ پادشاهی که نوع غالب حکومت در تاریخ بشر است- این گونه زاده می شود. سوال بزرگ یک شاه همیشه آن است که چگونه می تواند تزاحم منافع خود با رعایایش را به صورت بهینه مدیریت کند؟ جوری که خودش بیشترین و ماندگارترین نفع را ببرد، ارکان حکومتش دلایل کافی برای حمایت از او داشته باشند و رعیت نیز آن قدر بهره ببرد که نیاشوبد.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: سایه مرگبار مالچ پاشی بر طبیعت خوزستان

در حالی که متخصصان و کارشناسان بارها کانون ریزگردها را قسمت های خشک شده تالاب های جنوب کشور، به ویژه هورالعظیم و راه مهار آن را پاشیدن ریگ دانسته اند، دست دولت و پیمانکاران "مالچ پاش" بر پوشاندن شنزارها و ماسه زارهای خوزستان با گرد مرگ اصرار دارند.

ویدیو: صید ماهی سمان و هامور به روش خیه یا خطره در ساحل عسلویه

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر