مهمانداران از کدام رفتارهای مسافران متنفرند؟

شناسه خبر: 122599 سرویس: اجتماعی جمعه ۲۲ دي ۱۳۹۶, ۴۵ : ۱۲ : ۰۰
مهمانداران از کدام رفتارهای مسافران متنفرند؟
شاید بسیاری از رفتارهای ما برای مهمانداران آزار دهنده باشد.
۵۵آنلاین :

مهمانداران خدمتکار شما نیستند. آن‌ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید دربارههواپیما، پرواز و به طور کلی درباره اوضاع و شرایط می‌دانند. درست است که مهمانداران برای سرویس‌دهی به مسافران آن‌جا هستند، اما تعریف شغلی‌شان خیلی گسترده‌تر از این‌ها است. نگرانی اولیه‌ی خلبانان و خدمه ایمنی، پرواز و مسافران است. بنابراین، یک مهماندار باید بتواند در مواقع لزوم CPR، کمک‌های اولیه، اطفای حریق در پرواز، عملیات فرود اضطراری و امنیت پرواز را مدیریت کند. همان‌طور که می‌بینید شغل مهمانداری آن‌قدرها هم ساده نیست، در واقع وظایف متعددی بر دوش یک مهماندار است و خدمات‌رسانی به مسافران تنها بخش کوچکی از آن است.

خدمه ممکن است گاهی از دست مسافران خسته و کلافه شوند، اما چند مورد خاص است که می‌تواند واقعا آن‌ها را عصبانی کند. در ادامه درباره چند نمونه از این موقعیت‌ها را از زبان یک مهماندار به‌ نام لیا ولپ (Lia Volpe) می‌خوانید:

۱. حرکات کششی در مکان نامناسب  

مهماندار

صندلی استاندارد هواپیما چندان راحت طراحی نشده است و اغلب مسافران باید چندین ساعت پرواز را روی این صندلی‌های کوچک تحمل کنند، اما خواهش ما مهمانداران این است که لطفا فضای آشپزخانه هواپیما را با خانه خود اشتباه نگیرید، آن‌جا جای کش و قوس دادن و انجام حرکات کششی نیست. تمام تلاش ما این است که در هر پرواز بهترین سرویس را به ۱۰۰ مسافر یا بیشتر ارائه دهیم. اما جای حرکات ورزشی کف آشپزخانه هواپبما نیست. من مسافرانی داشتم که کف راهرو سعی در انجام حرکات کششی داشتند و سرشان با زمین در تماس بود. فقط اگر می‌دانستند چه‌قدر راهرو می‌تواند آلوده باشد، هیچ وقت دست به این کار نمی‌زدند.

۲. پر بودن محفظه‌ بالای سر مسافران

مهماندار

خدمه پرواز هر زمان که یک مسافر با بدجنسی به سمت آن‌ها می‌آید و قصد توهین دارند متوجه می‌شوند چه خبر است. به عنوان مثال، ممکن است در یک پرواز محفظه‌ مخصوص بالای سر مسافران به سرعت پر شود و برای جاگذاری بار مسافرانی که در آخر سوار می‌شوند مشکل پیش بیاید. ولپ می گوید: وقتی مسافری با عصبانیت و بدخلقی بار خود را به سمت ما می‌گیرد و با گستاخی می‌گوید این وظیفه شما است، اصلا خوشایند نیست. 

۳. تماس بدنی

مهماندار

اغلب مهمانداران به هیچ وجه خوش‌شان نمی‌آید زمانی که در حال عبور از راهرو هواپیما هستند و درخواست چیزی از آن‌ها دارید روی شانه‌شان بزنید یا به نحوی با آن‌ها تماس بدنی داشته باشید. ما شنوایی بسیار خوبی داریم؛ بنابراین اگر تنها ما را صدا کنید، می‌توانیم راحت‌تر به خواسته شما رسیدگی کنیم.  

۴. خاموش نکردن وسایل الکترونیکی

مهماندار

متوجه هستیم که ممکن است تماس‌های تلفنی مهمی داشته باشید، اما زمانی که به شما می‌گویند تمام لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید، تماس‌های تلفنی را قطع کنید و تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید، لزوما باید این کار را انجام دهید. زمانی که برای بررسی نهایی از راهرو عبور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سعی در مخفی کردن تلفن خود دارید. این مسئله به خصوص برای مسافران ردیف خروجی مهم‌تر هم است؛ هواپیما تا زمانی که از خاموش بودن وسایل الکترونیکی آن‌ها اطمینان نداشته باشد نمی‌تواند پرواز کند. من یک بار مجبور شدم به خاطر مکالمه یک مسافر ۵ دقیقه صبر کنم تا تمام شود و سپس اعلام بریفینگ کنم (این اعلامیه در هر پرواز قبل از اینکه درب اصلی کابین بسته شود انجام می‌شود).

۵. قرار دادن زباله در جیب صندلی

پرواز

مهمانداران معمولا چندین بار برای جمع‌آوری زباله اقدام می‌کنند. بنابراین وقتی متوجه می‌شویم که زباله‌ای در جیب صندلی گذاشته شده است، بسیار عصبانی می شویم. آدامس، پوست موز، دستمال مرطوب و چیزهایی که جای آن‌ها در جیب صندلی نیست، بیشتر باعث ناراحتی و عصبانیت ما می‌شوند.

۶. فشردن نابجا دکمه مهماندار

مهماندار

لطفا برای فشردن دکمه مهماندار عجله نکنید. مگر آنکه نیاز به کمک فوری داشته باشید یا مسئله مهمی پیش آمده باشد. سوالاتی مانند «کی پرواز می کنیم؟»، «هوا چه‌طور است؟»، «پرواز چه‌قدر طول می‌کشد؟» دلایل قانع‌کننده‌ای برای فشار دادن دکمه مهماندار نیستند.

۷. تاخیر هواپیما و عصبانیت مسافران

پرواز

به عنوان مهماندار بسیار متاسف می‌شویم وقتی در پرواز تاخیر پیش می‌آید، اما لطفا ما را مقصر ندانید. ما هیچ کنترلی روی شرایط آب‌وهوایی یا ایرادات فنی نداریم، پس توهین به ما یا عصبانی بودن از ما چیزی را حل نمی‌کند.


منبع : کجارو
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

دروکردن قدرت با دوچرخه در نیویورک

روز گذشته قدرتمندترین و محبوب‌ترین سیاست‌مدار حزب دموکرات آمریکا با دوچرخه در شهر نیویورک رکاب زده و خود را به یکی از محله‌های فقیرنشین به نام کوئینز رساند تا کیفیت و ایمنی مسیر دوچرخه‌سواری را در راهبردی‌ترین شهر آمریکا از نزدیک بررسی کند؛ اقدامی که بازتاب‌های گسترده رسانه‌ای داشت.

۷ توصیه اقتصادی به دولت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، با تاکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزی مسوولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: یک گردباد کوچک، مسحور کننده و ترسناک!

یک گردباد کوچک، مسحور کننده و ترسناک! این گردباد کوچک که بهش "شیطان شنی" هم میگن وقتی ایجاد میشه که تو یک روز گرم و خشک به هر دلیلی بخشی از زمین سریعتر از جاهای دیگه گرم بشه!

ویدیو: لحظات دراماتیک خارج شدن زنی از سیلاب بعد از 3 کیلومتر کشیده شدن با آب!

لحظات دراماتیک خارج شدن زنی از سیلاب بعد از 3 کیلومتر کشیده شدن با آب! تو سیل سال گذشته تو پرو 62 نفر کشته و 12000 خانه خراب شد!

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر