طعم‌دهنده‌های طبیعی برای پخت غذاها

شناسه خبر: 136355 سرویس: اجتماعی چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷, ۵۱ : ۱۸ : ۰۰
طعم‌دهنده‌های طبیعی برای پخت غذاها
اگر می‌خواهید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، می‌توانید به‌همراه غذا‌هایی که می‌خورید،ادویه‌جات و برخی از گیاهان را به غذاهای خود اضافه کنید.این کار باعث می‌شود تا بدنتان با انبوهی از مواد مغذی و سالم روبه‌رو شود.البته این‌گونه ادویه‌جات که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم؛ می‌توانند باعث افزایش جذب مواد مغذی در غذا‌ها نیز شوند.یک نکته مهم در هنگام خرید ادویه‌جات و سبزیجاتی که به‌همراه غذا میل می‌شوند، این است که توجه داشته باشید این گونه مواد چگونه تهیه می‌شوند
۵۵آنلاین :

 

اگر می‌خواهید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، می‌توانید به‌همراه غذا‌هایی که می‌خورید،ادویه‌جات و برخی از گیاهان را به غذاهای خود اضافه کنید.این کار باعث می‌شود تا بدنتان با انبوهی از مواد مغذی و سالم روبه‌رو شود.البته این‌گونه ادویه‌جات که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم؛ می‌توانند باعث افزایش جذب مواد مغذی در غذا‌ها نیز شوند.یک نکته مهم در هنگام خرید ادویه‌جات و سبزیجاتی که به‌همراه غذا میل می‌شوند، این است که توجه داشته باشید این گونه مواد چگونه تهیه می‌شوند. توجه به این نکته که فراوری ادویه‌ها ارگانیک بوده یا نه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. چرا که اگر این گونه مواد با استفاده از انواع آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها تهیه شده باشد، بی‌شک ریسک مصرف‌شان بسیار بالا می‌رود. برای اینکه این گونه مواد شیمیای گا‌ها در بافت گیاهان نفوذ می‌کنند و از این راه وارد بدن ما می‌شوند؛ بنابراین بهتر است از مصرف چنین موادی خودداری شود. در ادامه با بهترین طعم‌دهنده‌های طبیعی روی زمین آشنا می‌شوید.

ریحان

ریحان با توجه به طبقه‌بندی آن شاید در جایگاه ادویه‌جات قرار نگیرد، اما نباید این موضوع سبب شود تا از مزایای بی‌نظیر آن غافل شویم.اگر تا به امروز میلی برای مصرف برگ ریحان نداشتید، سعی کنید آن را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید.از جمله مزایای مصرف ریحان برای بدن می‌توان به تقویت DNA، کاهش التهاب و افزایش سلامت قلب و عروق اشاره کرد. البته از دیگر مزایای مصرف ریحان می‌توان به خاصیت ضد باکتریایی آن اشاره کرد. این خصوصیت ویژه ریحان باعث می‌شود، علاوه بر نابود شدن باکتری‌های مضر بدن، باکتری‌های مفید رشد بهتری را تجربه کنند.

رزماری

از خصوصیات مصرف رزماری این است که این ماده غذایی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان شود.البته مصرف منظم رزماری می‌تواند شما را در برابر بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا حفظ کند.این ماده می‌تواند بدن‌تان را از ابتلا به سرطان نیز حفظ کند. پس برای اینکه بتوانید سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید، بهتر است رزماری را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. البته مصرف رزماری می‌تواند به بهبود مشکلات دستگاه گوارشی کمک کند و کسانی که در ناحیه سیستم گوارشی در رنج هستند بهتر است از این ماده غذایی بی‌بهره نباشند.

زعفران

شما با مصرف عصاره زعفران می‌توانید به بسیاری از مزایای بهداشتی آن دست یابید. از مزایای درمانی آن می‌توان به خواص ضد افسردگی آن اشاره کرد. همچنین این ماده باعث کاهش سکته مغزی نیز می‌شود. البته مصرف زعفران در زنان می‌تواند درد حاصل از دوران قاعدگی را نیز کاهش دهد. همچنین تحقیقاتی که روی خواص درمانی زعفران صورت گرفته، نشان می‌دهد این ماده می‌تواند اشخاص را از ابتلا به آلزایمر حفظ کند. البته همان طور که می‌دانید زعفران علاوه بر طعم‌دار کردن غذا رنگ بسیار زیبایی نیز به آن می‌بخشد. از این‌رو مصرف زعفران در آشپزخانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

زیره

از زیره سبز می‌توانید هم به‌عنوان یک طعم‌دهنده فوق‌العاده و هم به‌عنوان یک داروی طبیعی استفاده کنید.از جمله مزایای سلامتی زیره می‌توان به کمک به جلوگیری از دیابت، کمک به دستگاه گوارش و همچنین فراهم کردن مواد مغذی برای بدن اشاره کرد. دیابتی‌ها باید با مزایای بی‌نظیر این ماده غذایی بیشتر آشنا شوند. چرا که ثابت شده مصرف زیره برای افرادی که دیابت دارند؛ بسیار مفید بوده و می‌تواند نقش حمایتی از آنها را بازی کند. یک نکته بسیار مهم در هنگام استفاده از زیره و یا هر ادویه دیگر این است که حتما در میزان و شیوه مصرف آن با پزشک خودتان مشورت داشته باشید.

ادویه کاری

شاید برای شما تعجب‌آور باشد که ادویه‌کاری نه تنها ترکیبی از ادویه‌های مختلف است، بلکه این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از مواد سالم نیز هست. تقریبا تمام محتویات ادویه‌کاری را موادی سالم تشکیل داده‌اند؛ از این‌رو شما با مصرف آن با معدنی از مواد ضروری برای بدن روبه‌رو می‌شوید. این ادویه بی‌شک یک جایگزین مناسب در تمام آشپزخانه‌ها برای طعم‌دار کردن غذا‌ها است. با این تفاسیر می‌توان روی خواص ضد التهابی و ضد سرطانی ادویه کاری حساب ویژه باز کرد.

آویشن

استفاده از آویشن در ترکیب غذایی بستگی به ذائقه خودتان دارد، اما بی‌‌‌شک مزایای بی‌نظیر آن برای سلامتی باعث می‌شود که مردم ترغیب شوند تا آن را به‌همراه دیگر غذا‌ها میل کنند. آویشن سرشار از آنتی‌اکسیدان است،حتی برخی بر این باورند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه از نظر ارزشی با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات برابری می‌کند. شما با مصرف آویشن می‌توانید با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کنید.


منبع : ارمان
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

اجاره کارت سوخت معادل با یارانه دریافتی ماهانه

قاچاقچیان بنزین ١٠٠٠ تومانی را با دلار ١٠‌هزار تومانی می‌فروشند!

دریای کاسپین را خودمان نابود می‌کنیم نه کنوانسیون!

مخاطب این نوشته مردمانی نیستند که از سر نگرانی یا هر دلیلی دیگر هشتگ خزر می زنند. مخاطب این نوشته، فقط مدیران منطقه ای و مسؤولان مرتبط اند...

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: واژگونی تریلر و واکنش عجیب مردم!!

واژگونی تریلر و واکنش عجیب مردم!! باید از خودمان شروع کنیم.

ویدیو: بررسی ابعاد حقوقی دریای خزر

تا زمانی تحدید حدود دریای خزر نهایی نشود ایران از درصد اعلامی اش ( حدود ۲۰٪ ) صیانت می کند. تا کشورهای دیگر مبادرت به اکتشاف و بهره برداری از منابع انرژی نکند.

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر