صرفه‌جویی روزانه نیم میلیون لیتر نفت گاز با اصلاح کلاسه‌بندی کارت‌های سوخت ناوگان دیزلی

شناسه خبر: 85627 جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵, ۱۲ : ۱۰ : ۰۰
صرفه‌جویی روزانه نیم میلیون لیتر نفت گاز با اصلاح کلاسه‌بندی کارت‌های سوخت ناوگان دیزلی
معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با تشریح طرح جدید تغییر کلاسه‌بندی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی در بخش مسافربری، اعلام کرد: با اجرای این طرح، در راستای توزیع عادلانه سوخت، تخصیص سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی بر اساس ظرفیت خودروها تدقیق می‌شود و در حقیقت میزان سهمیه‌ها به نیاز واقعی خودرو نزدیک خواهد شد.
۵۵آنلاین :

55 انلاین:

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با تشریح طرح جدید تغییر کلاسه‌بندی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی در بخش مسافربری، اعلام کرد: با اجرای این طرح، در راستای توزیع عادلانه سوخت، تخصیص سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی بر اساس ظرفیت خودروها تدقیق می‌شود و در حقیقت میزان سهمیه‌ها به نیاز واقعی خودرو نزدیک خواهد شد.

سیدمحمد مهدی پیغمبرزاده گفت: در حال حاضر کارت‌های سوخت ناوگان مسافری دیزلی در سه گروه، طبقه‌بندی شده‌اند که شامل خودروهای با ظرفیت کمتر از 20 نفر، خودروهای بین 20 تا 40 نفره و اتوبوس‌هایی با بیش از 40 نفر ظرفیت هستند.

وی با بیان اینکه "این طبقه‌بندی از ابتدای اجرای طرح سهمیه‌بندی تاکنون هیچ تغییر و اصلاحی نداشته است"، افزود: بر اساس آسیب‌شناسی‌ای که کارشناسان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت  انجام دادند، وضعیت موجود حاوی اشکالاتی بود که موجب تخصیص ناعادلانه و بیش از نیاز به برخی کاربری‌ها شده بود؛ بعنوان مثال در شرایط فعلی مینی‌بوسی با 23 نفر ظرفیت با اتوبوس‌های زیر 40 نفر ظرفیت در یک طبقه قرار دارند و سهمیه یکسانی دریافت می‌کنند و همینطور یک سواری دیزلی با یک مینی‌بوس 19 نفره به یک اندازه سهمیه می‌گیرند؛ بنابراین وضعیت موجود غیرعادلانه تشخیص داده شد و تغیر کلاسه‌بندی کارت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در تشریح کلاسه‌بندی‌های جدید گفت: در طبقه‌بندی جدید کارت‌های سوخت که منطبق بر تعاریف آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی است، پنج کلاس خودرویی به شرح زیر تعریف شده است:

رده اول: سواری معمولی و استیشن دیزلی تا 9 نفر

رده دوم: ون‌های دیزلی با ظرفیت 10 تا 15 نفر

رده سوم: مینی‌بوس‌ها با ظرفیت 16 تا 26 نفر

رده چهارم: اتوبوس‌های با ظرفیت 27 تا 40 نفر

رده پنجم: اتوبوس‌های با ظرفیت بیش از 40 نفر

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اعلام این طبقه‌بندی جدید، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی و میدانی، سهمیه پایه برای این پنج گروه به ترتیب 300 ، 1000 ، 1350 ، 4700 و 4700 لیتر در ماه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه "این، سهمیۀ پایه است"، افزود: در کنار این سهمیه‌ها، نظام تخصیص سهمیه عملکردی بر مبنای میزان پیمایش طبق روال قبل برقرار است و این تغییرات صرفاً مربوط به اصلاح طبقه‌بندی کارت‌های سوخت می‌شود.

پیغمبرزاده اضافه کرد: بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، این تغییرات از ابتدای مهرماه عملیاتی خواهد شد و جزئیات بیشتر در اطلاعیه‌های ستاد حمل و نقل و سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به آگاهی عموم خواهد رسید.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت درخصوص میزان صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این طرح منجر به صرفه‌جویی و کاهش قاچاق سوخت نفت گاز به میزان حدود 500 هزار لیتر در روز شود که معادل دو هزار میلیارد ریال در سال صرفه‌جویی در بیت‌المال خواهد شد و مصداق بارز اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

حال محله هرندی، خوب خراب است.

اعتیاد در بین افراد ساکن در دروازه غار بیداد می کند و کشیدن دیوار بر دور پارک هرندی دوایی بر دردهای مردم آن منطقه نشده است.

تفاوتِ اروپا با آمریکا در مورد ایران

قدرتِ فراوان باعثِ بی تفاوتی نسبت به دیگران می شود. ریشۀ اهمیت دادن به دیگران در نیاز و وابستگی است. این یک واقعیت اجتناب ناپذیر زندگی انسان هاست. تربیت ها و آموزش های فراوانی باید صورت پذیرد و ساختارهای بی شماری بِنا شود تا قدرتِ فراوان و اخلاق نسبی ممزوج گردند. به سختی بشر بتواند قدرت، انصاف، اخلاق و راست گویی را در یک شبکه جمع کند. متاسفانه، وقتی قدرت افزایش می یابد، دیگران اهمّیت خود را از دست می دهند. درروابط بین الملل، اهمّیت دادن عمدتا اقتصادی است.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: اینگونه است که خرج دولت از فایده اش بیشتر میشود

ویدیو: خالق یکی از بهترین نجات دروازه های تاریخ جام جهانی درگذشت

خالق یکی از بهترین نجات دروازه های تاریخ جام جهانی درگذشت. گوردن بنکس دروازه بان تیم ملی انگلیس و فاتح جام جهانی ۱۹۶۶ در ۸۱ سالگی درگذشت. او در جام جهانی ۱۹۷۰ با مهار این ضربه سر از #پله جاودانه شد. از این نجات دروازه به عنوان یکی از بهترین سیوهای تاریخ جام های جهانی یاد می شود.

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر