رونق تجارت آنلاین در بازار رایانه

شناسه خبر: 93675 سرویس: فناوری ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
رونق تجارت آنلاین در بازار رایانه
در شرایطی که این روزها نرم‌افزارهای موبایلی در حال ربودن عرصه رقابت در همه بازارهای کشور هستند، بازار کامپیوتر که یکی از نزدیک‌ترین بازارها به این موضوع است، آماده می‌شود تا به‌زودی با تجهیز به این دست از نرم‌افزارها و فروشگاه‌های مجازی از این رقابت عقب نماند. موضوع ورود فروشگاه‌های مجازی که تا پیش از این چگونگی عملکردشان مورد انتقاد صنف رایانه بود حالا دامنه وسیع‌تری گرفته تا آنجا که فعالان صنف رایانه تلاش می‌کنند دست از انتقاد کردن بردارند و در کنار بازار سنتی و فیزیکی فروشگاهی برای خود در بازار آنلاین دست و پا کنند.
۵۵آنلاین :

در شرایطی که این روزها نرم‌افزارهای موبایلی در حال ربودن عرصه رقابت در همه بازارهای کشور هستند، بازار کامپیوتر که یکی از نزدیک‌ترین بازارها به این موضوع است، آماده می‌شود تا به‌زودی با تجهیز به این دست از نرم‌افزارها و فروشگاه‌های مجازی از این رقابت عقب نماند. موضوع ورود فروشگاه‌های مجازی که تا پیش از این چگونگی عملکردشان مورد انتقاد صنف رایانه بود حالا دامنه وسیع‌تری گرفته تا آنجا که فعالان صنف رایانه تلاش می‌کنند دست از انتقاد کردن بردارند و در کنار بازار سنتی و فیزیکی فروشگاهی برای خود در بازار آنلاین دست و پا کنند.

 

حالا رئیس اتحادیه رایانه تهران می‌گوید: این اتحادیه به‌زودی نرم‌افزاری را تهیه می‌کند که تمامی فعالان بازار رایانه می‌توانند در آن عضو باشند. این نرم‌افزار به گفته مهدی میرمهدی یک فروشگاه با ظرفیت 5 هزار عضو است. او در این زمینه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: «به دلیل رقابتی شدن بازارهای داخل و آزاد شدن قیمت‌ها تصمیم بر آن است تا به زودی نرم‌افزاری تهیه شود تا با پوشش دادن 5 هزار فروشگاه آنلاین به فعالان این حوزه خدمات‌رسانی شود.» به گفته او هر یک از فعلان صنف ‌آی‌تی می‌توانند در این سامانه عضو باشند تا از مزایای این رقابت جمعی برخوردار شوند.  او تاکید می‌کند: سیاست اتحادیه بر این است که فعالیت فضای فروشگاه سنتی و مجازی در کنار یکدیگر حفظ شود. «این موضوع باعث می‌شود بالاترین رقابت در صنف و اتحادیه شکل بگیرد و در نهایت مصرف‌کننده راضی از دریافت خدمات باشد چراکه یک کالا با کمترین سود از دست به دست شدن میان بازار دلالی خارج می‌شود و با مناسب‌ترین قیمت به دست مصرف‌کننده می‌رسد. این تصمیم منجر به حفظ حقوق مصرف‌کننده و واردکننده می‌شود.»

میرمهدی با اشاره به اینکه در مسیر ایجاد این رقابت احتمال آزاد‌سازی قیمت کالاها نیز وجود دارد، در عین حال تاکید می‌کند که باید بر عملکرد فروشگاه‌های مجازی نظارت بیشتری صورت بگیرد: «در حال حاضر این فروشگاه‌ها محدودیتی در فروش اجناس ندارند و از هر کالایی که بتوانند آن را را وارد بازار آنلاین کنند، دریغ نمی‌کنند. درحالی که هر صنف باید در محدوده بازار آنلاین خود فعالیت داشته باشد و نحوه پرداخت مالیات این شرکت‌ها نیز مشخص باشد.» به گفته رئیس اتحادیه رایانه تهران نامشخص بودن دامنه فعالیت برخی از فروشگاه‌های مجازی باعث شده بستر فعالیت‌های غیرقانونی و شائبه فعالیت‌هایی همچون پولشویی در این فروشگاه‌های آنلاین شکل بگیرد. میرمهدی از مسوولان نظارتی خواست تا نظارت بیشتری بر عملکرد فروشگاه‌های آنلاین صورت گیرد.


منبع : دنیای اقتصاد
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

خودروهای مزاحم هوای پایتخت

خودروهای مزاحم هوای پایتخت، با معیار «میزان نمره منفی در تست آلایندگی» معرفی شدند. نتایج معاینه فنی خودروهای سواری در تهران طی 11 ماه اول سال‌جاری نشان می‌دهد از بین 19 مدل خودروی داخلی و وارداتی، کمترین آمار مردودی در سنجش «سقف مجاز انتشار ذرات آلاینده هوا»، مربوط به ال 90 بوده است. نمره نسبتا مناسب این مدل خودروی تولید داخل، با دو برند وارداتی، برابری می‌کند. بیش از 95 درصد خودروهای تست‌شده در این سه مدل، نمره قبولی در شاخص آلایندگی را کسب کرده‌اند. «وانت»، بیشترین مزاحمت را دارد.

استخدام ٤٢٠٠ نفر از رفقاي زير ديپلم در شهردارى تهران

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا شهر تهران در جلسه غیر علنی شورای شهر از گزارش مهم سازمان بازرسی در مورد تخلفات در شرکت بهره برداری متروی تهران و بی توجهی رئیس شورای شهر نسبت به آن تذکر داد.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو : 4 کشته بر اثر سقوط هواپیما روی 2 خانه در کالیفرنیا

این هواپیمای کوچک پس از بلند شدن از زمین تعادل خود را از دست داد و بر روی دو خانه در همسایگی فرودگاه سقوط کرد که بر اساس آن 4 نفر کشته و 2 نفر مصدوم شدند .

ویدیو : یک تحلیل جدی در مورد محیط زیست با چاشنی طنز

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان