روحیه‌‌ بهتر با تغذیه‌ مناسب

شناسه خبر: 115545 سرویس: NGO ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
روحیه‌‌ بهتر با تغذیه‌ مناسب
حفظ توازن قند خون یکی از سریع‌ترین روش‌هایی است که باعث تقویت فوری حالت روحی انسان می‌شود.
۵۵آنلاین :
حفظ توازن قند خون یکی از سریع‌ترین روش‌هایی است که باعث تقویت فوری حالت روحی انسان می‌شود. این به معنای پرهیز از مصرف کربوهیدارت‌های تصفیه شده قندی مانند نشاسته سفید، آبمیوه‌ها و اسموتی‌های شیرین و در عوض پایه‌گذاری غذای خود بر اساس پروتیین‌های کم، چربی‌های سالم مانند ماهی چرب، آوکادو، زیتون، مغزها و دانه‌ها و مقدار زیادی سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان است.
 
خوراکی‌های مملو از ویتامین D
سطح کم ویتامین D در بدن با افت خلق‌وخو و افسردگی ارتباط دارد. از آنجایی که منبع اصلی ویتامین D نورخورشید است کسب ویتامین D کافی در فصل زمستان دشوار می‌شود. از سوی دیگر ویتامین D در مقادیر کم در انواع قارچ‌ها، جگر، زرده تخم‌مرغ، لبنیات پرچرب و ماهی چرب یافت می‌شود اما با این همه، ممکن است در فصل زمستان برای تامین این ویتامین لازم شود مکمل ویتامین D نیز مصرف کرد.
 
چای‌سبز
اگر استرس دارید یک فنجان چای‌سبز بنوشید. چای‌سبزحاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی از جمله کاتچین‌هاست که مشخص شده است از مغز محافظت می‌کنند؛ این چای باعث تقویت تمرکز و کاهش واکنش به استرس می‌شود.
 
منیزیم
منیزیم یک ماده‌معدنی فوق‌العاده آرامبخش است که به‌ویژه برای افرادی که به استرس، اضطراب مبتلا هستند و از کیفیت پایین خواب رنج می‌برند، مفید است.
روحیه‌‌بهتر با تغذیه‌مناسب
خوراکی‌های تخمیری
مطالعات اخیر نشان می‌دهند که یک فلور سالم روده برای تقویت خلق‌وخو اهمیت دارند. فلور روده(Gut flora) موجودات ریزی هستند که در مجراهای گوارشی انسان و دیگر حیوانات یافت می‌شوند.می‌توان مصرف روزانه خوراکی‌های تخمیری مانند ماست و کفیر را مد نظر قرار داد. همچنین مصرف یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت خوب نیز می‌تواند مفید باشد.
 
مصرف چربی‌های سالم
حدود 60‌درصد از مغز انسان از چربی است که عمدتا شامل فسفولیپید و چربی‌های امگا 3 می‌شود. محروم کردن بدن از این چربی‌های سالم به تمرکز و خلق و خو آسیب می‌زند.چربی‌های سالم به‌ویژه برای مغز مفید هستند و می‌توان دوز روزانه خود را از سه روغن متفاوت روغن‌زیتون، روغن نارگیل و روغن‌های غنی از امگا 3 مانند ماهی چرب به‌دست آورد.روغن زیتون فوق بکر منبع خوبی از پلی فنل‌ها و چربی‌های غیراشباع است که به محافظت از سلول‌های مغزی و کاهش التهاب کمک می‌کند.روغن نارگیل نیز مملو از چربی‌های خاصی به‌نام MCT یا triglycerides medium chain است که می‌توانند عملکرد مغز را تقویت کنند.
 
بی‌حوصلگی و افسردگی مشکلاتی رایجی برای افراد بسیاری در هر گروه سنی است. در واقع می‌توان گفت که بسیاری از افراد مدت زمانی را در زندگی خود، اختلال افسردگی تجربه کرده‌اند. رژیم غذایی و شیوه زندگی تاثیر عمیقی بر حالت روحی انسان دارند و نتیجه مطالعات نشان می‌دهند که رابطه مستقیمی میان خوراکی که انسان مصرف می‌کند و حالت روحی وی وجود دارد.در حقیقت مطالعات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به افسردگی اغلب گزینه‌های غذایی انتخاب می‌کنند که حالت روحی آنها را بدتر می‌کند.خوشبختانه خوراکی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند لبخند بر لبان افراد بنشاند و باعث شود که فرد احساس خوبی داشته باشد.در ادامه راهکارهای تغدیه سالم اشاره شده‌اند که باعث تقویت حالت روحی انسان می‌شود.

منبع : زیست بوم
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

رتبه جهانی «ساخت ایران»

رتبه ۴۹ کشور و اتحادیه اروپا (۲۸ کشور) در شاخص «ساخت کشور» اعلام شد که نشان می‌دهد کدام کشورها از عنصر شهرت جهانی کالایی برخوردارند. براین اساس، آلمان، سوئیس و انگلستان بالاترین امتیاز از نظر آوازه و محبوبیت کالایی را در دنیا کسب کرده‌اند.

نگاه اکونومیست به تنش ریاض با تهران

«واحد اطلاعات اکونومیست» در گزارشی تحلیلی، آینده تنش میان ایران و عربستان و امکان وقوع جنگ مستقیم میان دو طرف را مورد بررسی قرار داد.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو: آب نوشیدن هدفمند ترامپ هنگام سخنرانی

دونالد ترامپ هنگام سخنرانی خود در آسیا، چندبار با بطری آب نوشید.

ویدئو: لامبورگینی هوراکان برای پاپ

پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان یک لامبورگینی هوراکان ۱۸۰ هزار یورویی هدیه گرفت. این اتومبیل در یک حراج‌خانه چند ملیتی به فروش خواهد رسید تا عواید آن صرف امور خیرخواهانه در نقاط مختلف جهان شود.

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان