خط 7 مترو تهران چرا تعطیل شد؟

شناسه خبر: 117273 سرویس: اجتماعی جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶, ۴۱ : ۱۱ : ۰۰
خط 7 مترو تهران چرا تعطیل شد؟
سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول 22 کیلومتر خط 7 مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود.
۵۵آنلاین :

معاون نظارت شورای شهر تهران ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط 7 متروی تهران را تشریح کرد.

 

افشین حبیب زاده گفت: با اشاره به تعطیلی خط 7 متروی تهران با بیان اینکه از پیش از آغاز به کار شورای شهر پنجم گزارشات متعددی در خصوص وضعیت ناایمن خط 7 مترو دریافت می‌کردیم. به گونه‌ای که بلافاصله پس از استقرار شورای شهر جدید از مسئولان معاونت حمل و نقل درخواست کردیم که رسیدگی به این گزارشات را در دستورکار قرار دهند اما متاسفانه گزارش قانع کننده نبود و گزارش ارائه شده با اطلاعات دریافتی همخوانی نداشت.

وی با بیان اینکه گزارشات متعددی به اعضای شورای شهر واصل شد که این خط امنیت کافی ندارد، گفت: با تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری، بستر کارکارشناسی گشوده و جلسات متعددی در این باره با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات من و آقای علیخانی به عنوان نمایندگان شورا، مسئولان قبلی مترو و مسئولان جدید شرکت داشته و بحث‌های کارشناسی متعددی نیز در این زمینه انجام شد، گفت: نهایتا برخی دلایل سبب شد که حتی ذره‌ای نسبت به تعطیلی این خط شک نداشته باشیم و بلافاصله این خط تعطیل شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیگنالینگ مورد استفاده در این خط «موقت» بوده، گفت: موقت بودن سیگنالینگ بسیار خطرناک بود، چرا که راهبر با استفاده از بی‌سیم با مرکز در ارتباط بود. همچنین سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول 22 کیلومتر خط 7 مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود. چرا که اگر حریق یا حادثه‌ای در داخل تونل رخ می‌داد علاوه بر اینکه مسافران راه خروج نداشتند، نمی‌توانستیم از وضعیت آنها نیز با خبر شویم.

به گفته وی، متاسفانه بحث عدم هواکش خط 7 مترو بسیار جدی بود به گونه‌ای که حتی هنوز برخی از این زمین‌ها که باید هواکش‌ها در آن ساخته می‌شد تملک نشده بود و در برخی ایستگاه ها هم که سیستم هواساز پیش بینی شده بود شاهدیم که بصورت منقطع و مقطعی بوده ، در حالی که طراحی سیستم هواکش یکپارچه است و نمی‌توان هواساز یک ایستگاه را فعال کرد در حالیکه ایستگاه قبل و بعد هواساز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این خط دارای نواقص زیادی بود که ضریب ناایمنی را افزایش می‌داد، گفت: جالب است بدانید که نامه‌های مشاور خط نیز در جلسه قرائت شد که اتفاقا در هیچ نامه‌ای مشاور خط به طور صریح اعلام نکرد که این خط ایمن است. چرا که با وجود این حجم نواقص نمی‌توانست تاییدیه‌های لازم را ارائه دهد.

حبیب زاده با بیان اینکه افتتاح این خط از ابتدا نیز نباید صورت می‌گرفت و با عجله این خط مترو افتتاح شد، گفت: حالا این خط تعطیل شده است و 300 میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است و افتتاح خط آن هم به صورت کامل در عرض شش ماه امکان پذیر نیست اما طی نامه‌ای به آقای پورسیدآقایی و شهردار تهران پیشنهاد کردیم که خط 7 مترو پس از تکمیل به یکباره زیر بار نرود و ایستگاه به ایستگاه خط 7 راه اندازی شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم باید در جریان روند ایمن سازی خط 7 قرار گیرند، گفت: اگر بخواهیم که خط 7 به یکباره زیر بار مسافرگیری برود، قطعا بیشتر از شش ماه زمان لازم دارد اما پیشنهاد شده که به صورت فازبندی این خط افتتاح شود.


منبع : ایسنا
برچسب ها
ایستگاه مترو
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

چرا در روزهای ناخوب باید کتاب خواند؟

بگذارید امیدوارانه فکر کنیم که یک کتاب ممکن است بیش از یک میخ سرنوشت سرزمینی را تغییر دهد.

جان مرشایمر: ایرانی‌ها تسلیم نمی‌شوند

یکی از مهم‌ترین تاثیرات سیاسی برجام که در دستور کار و اهداف فنی و حقوقی مذاکرات بیان نمی‌شد اما همواره مورد اشاره و تاکید کشورهای اروپایی‌ و آمریکا قرار داشت انتظار این‌ کشورها از برجام برای اثرگذاری بر نقش و نفوذ و "مسئولیت‌پذیر" شدن ایران در منطقه بود. هدفی نانوشته که هر یک از طرف‌ها از فضای سیاسی بعد از برجام متناسب با سیاست‌های‌شان از آن بهره‌ بردند اما در این میان کمتر کسی تصور می‌کرد این توافق نه به دلایل فنی و هسته‌ای بلکه به خاطر اهداف سیاسی و آن‌چه تمایلات، آمال و آرزوهای آمریکا و متحدان عربی و منطقه‌ای‌اش بوده است، به کما برود.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: اگر در دهه هفتاد اجازه میدادند دولت الكترونیك انجام شود

٥٥ آنلاین تلاش میكند در مورد افراد قضاوت نكند و مهم برای ما روش های اداره كشور هست . اما این حرف وزیر ارتباطات در مورد امضاهای طلایی و راهكار دولت الكترونیك كاملا درست است .اگر در دهه هفتاد اجازه میدادند دولت الكترونیك انجام شود. مفسدین از قدرت فاصله میگرفتند

ویدیو: علیخانی حتی مهمانان برنامه را با نظر میرعلی دعوت می کرد

علیخانی حتی مهمانان برنامه را با نظر میرعلی دعوت می کرد. علیخانی: سفارش می کنم قرارداد سال بعدت بهتر باشد؛

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر