خط 7 مترو تهران چرا تعطیل شد؟

شناسه خبر: 117273 سرویس: اجتماعی جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶, ۴۱ : ۱۱ : ۰۰
خط 7 مترو تهران چرا تعطیل شد؟
سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول 22 کیلومتر خط 7 مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود.
۵۵آنلاین :

معاون نظارت شورای شهر تهران ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط 7 متروی تهران را تشریح کرد.

 

افشین حبیب زاده گفت: با اشاره به تعطیلی خط 7 متروی تهران با بیان اینکه از پیش از آغاز به کار شورای شهر پنجم گزارشات متعددی در خصوص وضعیت ناایمن خط 7 مترو دریافت می‌کردیم. به گونه‌ای که بلافاصله پس از استقرار شورای شهر جدید از مسئولان معاونت حمل و نقل درخواست کردیم که رسیدگی به این گزارشات را در دستورکار قرار دهند اما متاسفانه گزارش قانع کننده نبود و گزارش ارائه شده با اطلاعات دریافتی همخوانی نداشت.

وی با بیان اینکه گزارشات متعددی به اعضای شورای شهر واصل شد که این خط امنیت کافی ندارد، گفت: با تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری، بستر کارکارشناسی گشوده و جلسات متعددی در این باره با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات من و آقای علیخانی به عنوان نمایندگان شورا، مسئولان قبلی مترو و مسئولان جدید شرکت داشته و بحث‌های کارشناسی متعددی نیز در این زمینه انجام شد، گفت: نهایتا برخی دلایل سبب شد که حتی ذره‌ای نسبت به تعطیلی این خط شک نداشته باشیم و بلافاصله این خط تعطیل شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیگنالینگ مورد استفاده در این خط «موقت» بوده، گفت: موقت بودن سیگنالینگ بسیار خطرناک بود، چرا که راهبر با استفاده از بی‌سیم با مرکز در ارتباط بود. همچنین سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول 22 کیلومتر خط 7 مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود. چرا که اگر حریق یا حادثه‌ای در داخل تونل رخ می‌داد علاوه بر اینکه مسافران راه خروج نداشتند، نمی‌توانستیم از وضعیت آنها نیز با خبر شویم.

به گفته وی، متاسفانه بحث عدم هواکش خط 7 مترو بسیار جدی بود به گونه‌ای که حتی هنوز برخی از این زمین‌ها که باید هواکش‌ها در آن ساخته می‌شد تملک نشده بود و در برخی ایستگاه ها هم که سیستم هواساز پیش بینی شده بود شاهدیم که بصورت منقطع و مقطعی بوده ، در حالی که طراحی سیستم هواکش یکپارچه است و نمی‌توان هواساز یک ایستگاه را فعال کرد در حالیکه ایستگاه قبل و بعد هواساز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این خط دارای نواقص زیادی بود که ضریب ناایمنی را افزایش می‌داد، گفت: جالب است بدانید که نامه‌های مشاور خط نیز در جلسه قرائت شد که اتفاقا در هیچ نامه‌ای مشاور خط به طور صریح اعلام نکرد که این خط ایمن است. چرا که با وجود این حجم نواقص نمی‌توانست تاییدیه‌های لازم را ارائه دهد.

حبیب زاده با بیان اینکه افتتاح این خط از ابتدا نیز نباید صورت می‌گرفت و با عجله این خط مترو افتتاح شد، گفت: حالا این خط تعطیل شده است و 300 میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است و افتتاح خط آن هم به صورت کامل در عرض شش ماه امکان پذیر نیست اما طی نامه‌ای به آقای پورسیدآقایی و شهردار تهران پیشنهاد کردیم که خط 7 مترو پس از تکمیل به یکباره زیر بار نرود و ایستگاه به ایستگاه خط 7 راه اندازی شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم باید در جریان روند ایمن سازی خط 7 قرار گیرند، گفت: اگر بخواهیم که خط 7 به یکباره زیر بار مسافرگیری برود، قطعا بیشتر از شش ماه زمان لازم دارد اما پیشنهاد شده که به صورت فازبندی این خط افتتاح شود.


منبع : ایسنا
برچسب ها
ایستگاه مترو
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف
نتیجه‌ای یافت نشد.

دیدگاه 55

بیشتر

والدین شاغل چگونه می توانند بر خستگی و آشفتگی خود غلبه کنند؟

چالش‌های متوالی والدین شاغل که باید انرژی خود را در دو حوزه‌ی کاملاً متفاوت، به‌طور بهینه بکار بگیرند، آن‌ها را به آشفتگی، اضطراب و خستگی مفرط می‌رساند.

مهاجرت از تهران، زنگ خطری برای مدیریت شهری

مهاجرت معکوس تهرانی‌ها اگرچه برخی از کسانی را که قبلاً بارها درباره تراکم جمعیت تهران شنیده بودند خوشحال کرده اما به اعتقاد کارشناسان این موضوع یک آسیب است و باید به آن به شکل زنگ خطر نگاه کرد.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو: رونمای از جدیدترین مدل شورولت سیلورادو

کمپانی بزرگ جنرال موتورز در حالی از جدیدترین مدل شورولت سیلورادو رونمایی کرد که تنها چند روز دیگر نمایشگاه بزرگ اتومبیل امریکا افتتاح می شود. جنرال موتورز در تلاش است تا در بازار عرضه پیکاپ های با کیفیت ؛ با افزایش امکانات و کاهش وزن خودرو گامی موثر در تامین رضایت مشتریانش بردارد.

ویدئو:نقاشی کردن دریچه های فاضلاب در ژاپن

شرکت کارفرمای فاضلاب ژاپن در اقدامی جالب و به منظور تغییر تصویر ذهنی مردم از دریچه های زمینی فاضلاب اقدام به نقاشی طرح های مختلفی روی این دریچه ها نموده است و البته از طرح محبوب Hello Kitty هم غافل نمانده است!

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان