خانه نیما یوشیج از ثبت ملی خارج شد

شناسه خبر: 122485 سرویس: فرهنگ و میراث فرهنگی پنجشنبه ۲۱ دي ۱۳۹۶, ۲۲ : ۰۲ : ۰۰
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از حکم قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر خروج خانه منتسب به نیمایوشیج در محله دزاشیب از ثبت ملی خبرداد.
۵۵آنلاین :

 

 

وجیهه قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خروج این ملک با رای قطعی دیوان عدالت اداری در 15 آبان سالجاری به خاطر آنچه که گفته شده هیچ گونه سند ثبتی واجد ارزش قضایی نسبت به خانه مورد نظر به نیما وجود ندارد، انجام شد.
خانه نیما یوشیج در سال 1380، مصادف با سالمرگِ شاعر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. حال، پس از گذشت 16 سال، این خانه از فهرست آثار ملی ایران خارج شده است .
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطر نشان کرد: پس از صدور رای قطعی دیوان عدالت اداری، در عمل سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند کاری انجام دهد و فقط روی حفاظت بنا تاکید دارد.
به گفته قاسمی پس خروج خانه یوشیج از ثبت ملی ، این خانه درحال حاضر واجد ارزش ها ملی شناخته می شود.
خانه نیمایوشیج واقع در محلهٔ تجریش تهران ،خیابان دازشیب، خیابان رمضانی، کوچه رهبری است که در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 4603 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.


منبع : ایرنا
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

نشانه‌هایی از این‌که در مسیر شغلی اشتباه قرار دارید

قرار گرفتن در موقعیت یا مسیر شغلی بد، علاوه بر ناکامی‌های مادی باعث بیماری‌‌های روحی نیز می‌شود. اما چگونه می‌توان نامناسب بودن شغل را تشخیص داد؟

ایرانیان: غنچه هایی که باید گُل شوند

یکی از وجوه طبیعت بشر دیده شدن است. رضایت ناشی از دیده شدن بالاتر از پول و ثروت و مقام و سِمَت است. سال گذشته، شخصی که از مذهب سیک هندی است وزیر دفاع کانادا شد و اخیراً یک پاکستانی تبار به مقام وزارت کشور در انگلستان دست یافت.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: یک کلیپ زیبا از ترکیب 5000 عکس از اصفهان

یک کلیپ زیبا از ترکیب 5000 عکس از اصفهان بیش از 100 ساعت برای ساخت آن زمان صرف شده است.

ویدیو: سوختن هاوایی در زیر مواد مذاب

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان