با آرامش فعال به شادی برسید

شناسه خبر: 117631 ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
با آرامش فعال به شادی برسید
برای مقابله با هر دردی باید به سراغ ریشه و منبع آن درد رفت و در این میان همه چیز با دیدگاه‌تان آغاز می‌شود البته شما نمی‌توانید نگرش خود نسبت به آن عوامل را تغییر دهید. این به معنای آن است که خودآگاهی‌تان از کاری که انجام می‌دهید را از طریق آرامش فعال افزایش بخشید. برای این کار لزوما نیازی به مراقبه‌های طولانی، یک اتاق کاملا ساکت یا یک آهنگ ملایم و آرامش بخش ندارید.
۵۵آنلاین :

تنها چیزی که در این میان ضروری است، ‌خودتان، افکارتان و تنفس‌تان است که باید کنترل شوند.من یکسری روش‌ها برای آرامش فعال طراحی کرده‌ام که در زمان اضطراب، دلواپسی یا هنگام به خود اندیشیدن از آنها استفاده می‌کنم و به یکی از آنها در ادامه اشاره خواهم کرد. شما باید این نوع آرامش فعال را حداقل به مدت یک دقیقه در روز تمرین کنید، ‌اما نقطه ایده‌آل آن، ۲۰ دقیقه است.

در ابتدا شما باید بفهمید که چه موقع باید به خودتان آرامش دهید. تشخیص علائم هشداردهنده کمی سخت است و بسیاری از ما عادت داریم استرس‌ها را به درون خود و ماهیچه‌های بدنمان بریزیم که به‌طور کاذب فکر کنیم استرس را برطرف ساخته‌ایم. اگر بخواهم درباره خودم بگویم، استرس‌های پیرامون من ابتدا در ماهیچه‌ها و سپس در افکارم نمایانگر می‌شوند به طوری که ابتدا صورت، گردن و پشتم دچار گرفتگی و سختی می‌شود و پس از آن احساس افسردگی به من هجوم می‌آورد. درست در زمانی که افکارم منفی می‌شود من می‌فهمم که نیاز به استراحت و تجدید قوا دارم.

برای مقابله با استرس‌ها به صورت زیر عمل کنید:

شما می‌توانید با کنترل حالت چهره و عضلات بدن خود، رخوت و سستی را از آنها دور کنید. پشت گردن و ستون مهره‌هایتان را به مدت ۳۰ ثانیه مالش دهید. پس از آن سعی کنید صاف‌تر بایستید تا شانه‌ها، ‌کمر و پاهایتان استراحت کنند و این وضعیت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید. شما می‌توانید این فرآیند را تا زمان خلاص شدن از استرس تکرار کنید.توجه داشته باشید که دیدگاه‌ها و افکارتان در این لحظه چیست؟ شما در این زمان به چه می‌اندیشید؟ وضعیت بدنتان چگونه است؟ آیا هوشیارید یا پریشان؟ پس از انجام این کارها چه احساسی به شما دست می‌دهد؟بدن همه ما ممکن است به هر دلیل اقدام به ارسال سیگنال‌های استرس‌زا کند. وجود احساسات منفی در درون افراد، امری طبیعی است. پس به جای پروبال دادن به این احساسات منفی سعی کنید تا با هوشیاری و درایت کامل با آنها برخورد کرده و آنها را به سیگنال‌های مثبت و روحیه‌بخش تبدیل کنید.


منبع : دنیای اقتصاد
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

علائمی که نشان می دهد شما باهوش هستید

برای اینکه بتوانید فرد باهوشی باشید نیازی به مدرک های آن چنینی ندارید. در حقیقت نشانه های باهوشی بسیار ظریف هستند و اگر آن ها را نشناسید ممکن است نتوانید باهوش بودن خود یا سایر افراد را تشخیص دهید. اما نگران نباشید. نشانه هایی وجود دارد که توسط دانشمندان تایید شده و نشان می دهد شما فرد فوق العاده باهوشی هستید. در این مقاله قصد داریم ۶ مورد از نشانه های شگفت انگیز و البته غیر عادی با هوش بودن را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

چگونه سالمندان را دلبسته زندگی نگه داریم؟

سالمندی فرایندی طبیعی است که در طول زمان در کلیه موجودات رخ می­‌دهد. سیر این فرآیند همواره با واکنش و تغییرات گسترده در دستگاه‌های مختلف بدن همراه است که درنهایت نیز منجر به مرگ می­‌شود. اما به گفته محققان، تا پیش‌ از این اتفاق، می‌توان کاری کرد که سالمندان همچنان دلبسته زندگی و افراد باقی بمانند.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدئو: آب نوشیدن هدفمند ترامپ هنگام سخنرانی

دونالد ترامپ هنگام سخنرانی خود در آسیا، چندبار با بطری آب نوشید.

ویدئو: لامبورگینی هوراکان برای پاپ

پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان یک لامبورگینی هوراکان ۱۸۰ هزار یورویی هدیه گرفت. این اتومبیل در یک حراج‌خانه چند ملیتی به فروش خواهد رسید تا عواید آن صرف امور خیرخواهانه در نقاط مختلف جهان شود.

خبرها

بیشتر

برگزیده‌های مخاطبان