باز کردن گره‌های زندگی با دست

شناسه خبر: 148189 سرویس: توسعه ، اجتماعی ، گوناگون جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷, ۵۹ : ۲۱ : ۰۰
باز کردن گره‌های زندگی با دست
در این مطلب فهرستی از این راهکارها که ساده اما موثر و کاربردی می‌باشند را ارائه می‌دهیم تا با انجام آنها بتوانید تغییراتی را در زندگی‌تان ایجاد کنید.
۵۵آنلاین :

 

 امیر طاهری نیک: زندگی همه انسان‌ها با قفل‌ها و گره‌های کوچک و بزرگی رو به روست که گاهی با راهکارهای ساده‌ای می‌توان آنها را باز کرد. در این مطلب فهرستی از این راهکارها که ساده اما موثر و کاربردی می‌باشند را ارائه می‌دهیم تا با انجام آنها بتوانید تغییراتی را در زندگی‌تان ایجاد کنید.

1- موانع روانی فعالیت‌های خود راشناسایی کنید و پیش از شروع هرفعالیتی انرژی روانی خود را تقویت کنید، یک استراحت کوتاه می‌تواند انرژی زیستی شما را تقویت کند.

2- پیش از شروع هرکاری مقدمات آن را فراهم کنید، هر قدر از موضوعی بیشتر آگاهی داشته باشید و از قبل مقدمات آن را آماده کرده باشید تسلط شما برآن بهتر و سرعت عمل شما بیشتر می‌شود.

3- سه دلیل کاملا شخصی و مربوط به خودتان برای انجام کار بیاورید البته بهتر است اهمال کاری را کنار بگذارید. هرقدردلایل شما ملموس ترباشد بهتر است.

4- کار را از هرنقطه‌ای که برایتان راحت تراست آغاز کنید، زیرا همین که قدم اول را بردارید نیمی‌از راه را پیش رفته اید، پس چند قدم دیگر به جلو بردارید، وقتی درگیر کارشدید، دیگر برایتان سخت است که آن رانیمه کاره کنار بگذارید.

5- چشم اندازهای بزرگ اما اهداف کوچک داشته باشید، اهداف بزرگ وقتی محقق می‌شوند که به مجموعه‌های منسجم از اهداف کوچک تبدیل شوند.

6- پس از انجام هربخشی از کار، به خودتان پاداش کوچکی بدهید مثلا بگویید اگر این بخش ازکار را تمام کنم برای خود چای تازه دم خواهم کرد، حتما به قولی که به خودتان می‌دهید عمل کنید زیرا به این شکل مکانیسم پاداش در هنگام انجام کارها در ذهن شما فعال می‌شود.

7- برای انجام کارهای مهم خود ضرب الأجل زمانی تعیین کنید و با تمام وجود به آنها متعهد باشید، این کارانرژی‌هایی را در شما بیدار خواهد کرد که تاکنون از وجودآن بی اطلاع بوده اید، درست مانند شب امتحان.

8- کمبود انرژی یکی از عوامل مهم تنبلی است، مراقب سطح انرژی خودباشید، ورزش کنید.

9- افکارمثبت غیر واقع بینانه و داشتن انتظارات بیش از حد از خود نیز مانند افکار منفی می‌تواند تنبلی را تشدید کند، برنامه روزانه تان را خیلی شلوغ نکنید، فهرست کارهایی را که در یک بازه زمانی مشخص باید انجام دهید بیش از ظرفیت جسمی‌یا روانی خود درنظر نگیرید.

10- کاری را که شروع کرده اید تمام کنید حتی اگر خسته اید، استراحتی کوتاه داشته باشید اما کار را متوقف نکنید، هیچ چیز خسته کننده‌تر از ناتمام گذاشتن کارها نیست اما وقتی کاری را با موفقیت به پایان می‌رسانید موجی از انرژی و اعتماد به نفس یکباره به سوی شما باز می‌شود.

11- کارهای غیرضروری را اصلا انجام ندهید، اینجا تنها جایی است که کمی‌تنبلی در آن مفید است البته به شرطی که برای انجام آن تاریخ مشخصی را در آینده مشخص کنید و به آن تاریخ متعهد باشید.

12- به جای استفاده از واژه «باید» برای انجام کارها سعی کنید مزایای ملموس ومنطقی آن کار را در ذهن خود برجسته کنید، ذهن ناخودآگاه شما از حس تحکم و اجبار بیزار است و بهتر است برای آن انگیزه‌های خودتان را تقویت کنید.

13- اگر هیچ یک از روش‌های غلبه بر تنبلی روی شما جواب نمی‌دهد، این روش‌ها را نیز امتحان کنید برروی یک صندلی بنشینید و برای مدتی سعی کنید هیچ کاری انجام ندهید و حتی فکر هم نکنید، به زودی خواهید دیدکه نمی‌توانید این انفعال را حتی برای نیم ساعت تحمل کنید و بلند می‌شوید تا کاری انجام دهید.

14- انجام کارها هنگامی‌که حس خوبی دارید بسیار راحت است اما شما نمی‌توانید برای انجام کارهای ضروری همیشه به حس وحالتان تکیه کنید، کارهای مهم را انجام دهید حتی وقتی که حس خوبی ندارید یا کمی‌خسته هستید.

15- به خاطر داشته باشید بسیاری از کارها آنقدر که ما در ذهنمان بزرگشان کرده‌ایم بزرگ نیستند و وقت و انرژی چندانی ازما نمی‌گیرند، این گونه کارها را به سادگی وحتی بدون فکرکردن و برنامه ریزی قبلی به انجام برسانید و درموردشان زیاد سخت نگیرید.

16- افراط در هیچ زمینه‌ای سودمند نیست درکار، تفریح، فعالیت، استراحت و... بهترین روش همان اعتدال است.

17- وقتی قصد انجام کاری را دارید، ولی مداوم آن را به تعویق می‌اندازید دائما درباره آن احساس گناه می‌کنید اما وقتی کاری را که می‌توانید تا دو ماه دیگر انجام دهید، همین حالا به انجام رسانید، ذهنتان در این دوماه آسوده‌تر می‌شود وکمتر به آن فکر می‌کنید.

18- پیش از اقدام به هرکاری باید برچسب‌هایی را که احتمالا تاکنون به خودتان درمورد اهمال کاری تان می‌زدید از خود جدا کنید و خود را مجددا تعریف کنید، به جای اینکه انتظار داشته باشید حس تنبلی هیچ گاه به سراغتان نیاید بکوشید این حس را مدیریت کرده و بیشتر اوقات از آن اجتناب کنید.

19- اگر می‌خواهید برنامه شما برای مقابله با اهمال کاری در طول زمان متوقف نشود، لازم است در طول این مسیر دائما انگیزه‌های خود را تقویت کنید، مثلا به حس خود در همه زمان‌هایی که کار مهمی‌را با موفقیت به اتمام رساندید، بیندیشید، چند تجربه موفق در زمینه غلبه بر تنبلی و سکون را به یاد بیاورید و مدام نتایج مثبت آنها را در ذهن خود مرور کنید، هرگاه هم که در طول مسیر گرفتار تنبلی شدید زیاد سخت نگیرید و دوباره شروع کنید.

اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

بفرمایید موز ایرانی بخورید!

گزارشی درباره یک حرکت اقتصادی اینستاگرامی‌ها به نفع مردم سیستان‌وبلوچستان

اطلاع رسانی در مورد میزپرستان شستا

معلوم نیست به دلیل ترند شدن توییت یکی از کاربران شبکه‌های مجازی بود یا به‌ هرحال وزیر تازه رسیده تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قبل هم برنامه‌ای برای انتشار اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های وابسته به شستا داشت. هر کدام از اینها که بود، محمد شریعتمداری روی دستوری که چند روز پیش داد، ایستاد.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: بدون شرح

ویدیو: شعر خوانی پیرمرد کشاورز برای وزیر کشاورزی

یک پیرمرد خطاب به وزیر کشاورزی نهیب می زند؛ از گرانی گوجه شروع می کند و می گوید روزگار خیلی بدی شده، چون دختران و پسران بدخواه مادران و پدران شان شده اند و عاقبت روی دوش وزیر می زند و می گوید خودتون می دونید و مملکت تون!

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر