نتیجه‌ای یافت نشد.

اولین خودرو تویوتا چگونه تولید شد؟

شناسه خبر: 165075 سرویس: کسب و کار ، گوناگون چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷, ۴۲ : ۱۲ : ۰۰
اولین خودرو تویوتا چگونه تولید شد؟
شاید تاریخچه‌ی خودروسازان بسیاری را دیده باشید؛ اما تاکنون به این فکر کرده‌اید اولین محصول تویوتا چه خودرویی بود؟
۵۵آنلاین :

شاید تاریخچه‌ی خودروسازان بسیاری را دیده باشید؛ اما تاکنون به این فکر کرده‌اید اولین محصول تویوتا چه خودرویی بود؟

خودرویی که در تصویر می‌بینید، اولین ساخته‌ی تویوتا است: خودرویی موتورجلو، محرک‌عقب، با بدنه‌ی فلزی و شاسی نردبانی. طراحی ظاهری این مدل به‌طرز عجیبی از خودرویی آمریکایی به‌نام DeSoto Airflow الهام گرفته شده و حتی درهای آن نیز همانند محصول آمریکایی به‌شکل مقابل هم بازمی‌شوند.

زیر کاپوت این تویوتا پیشرانه‌ی بنزینی ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر خطی قرار دارد که براساس شورولت Gen-1 مدل ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۶ ساخته شده است. قدرت این پیشرانه ۶۱ اسب‌بخار است که با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۳ دنده‌ی دستی به چرخ‌های عقبی منتقل می‌شود. این مدل بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۳ تولید می‌شد و در این بازه‌ی زمانی، تویوتا موفق شد ۱,۴۰۴ دستگاه از این مدل را تولید کند.

The first Toyota

تویوتا نام این خودرو را AA گذاشت و باید آن را شروع کار این خودروساز بزرگ ژاپنی دانست. AA برای تویوتا قدم بزرگی بود و پس‌ازآن، همواره این خودروساز به‌فکر توسعه‌ی مدل‌ها و افزایش کیفیت محصولات خود بود. ایده‌ی تولید مدل AA متعلق به کیشیرو تویودا بود. در آن زمان، وی معتقد بود آینده ازآنِ صنعت خودروسازی است؛ به‌همین‌دلیل پدرش را متقاعد کرد روی طراحی و تولید خودرو سرمایه‌گذاری کند. تلاش‌های وی نتیجه داد و در سال ۱۹۳۵، اولین نمونه‌ی پروتوتایپ تویوتا با نام A1 ساخته شد.

مشکلی که در آن زمان وجود داشت، این بود که ژاپن در آن سال‌ها همانند امروز، قدرت اقتصادی و کشوری ثروتمند نبود؛ ازاین‌رو، خودروِ سواری مشتریان معدودی داشت و چندان سود‌آور نبود. به‌همین‌دلیل، تویودا تصمیم گرفت درابتدا، کامیون تولید کند و نام آن را G1 گذاشت. این کامیون نیز از همان موتور ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری AA استفاده می‌کرد و توانایی حمل ۱,۵۰۰ کیلوگرم بار را داشت.

The first Toyota

باوجوداین، توسعه‌ی مدل AA متوقف نشد و تویوتا اولین محصولش را در سال ‍۱۹۳۶ با قیمت ۳,۳۵۰ ین رونمایی کرد. در آن زمان، اصلی‌ترین رقیب این خودرو محصولات فورد و جنرال موتورز بودند که تویوتا AA در‌مقایسه‌با رقبای آمریکایی‌اش ۴۰۰ ین ارزان‌تر بود. این اولین خودرویی بود که نام تویودا را با خود یدک کشید. البته چندی بعد و در اواخر سال ۱۹۳۶، نام این خودروساز به تویوتا تغییر پیدا کرد؛ چون تلفظ تویوتا راحت‌تر از تویودا بود و درضمن، نوشتن تویوتا در زبان ژاپنی فقط با هشت حرکت قلم امکان‌پذیر است و عدد هشت نیز در فرهنگ ژاپنی نماد خوش‌اقبالی شمرده می‌شود. گذشت زمان در آینده، ثابت کرد نام تویوتا نه‌تنها برای این خودروساز، بلکه برای کشور ژاپن مایه‌ی خوش‌اقبالی و افتخار شد.

امروزه اگر به دیدن موزه‌ی تویوتا بروید، می‌توانید نمونه‌ی اولیه از مدل AA را مشاهده کنید. خودرویی که در موزه‌ قرار دارد، دقیقا همان خودرو نیست؛ زیرا در سال ۱۹۸۷، تویوتا به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس خود، به‌دنبال اولین مدل AA گشت؛ ولی موفق نشد این خودرو را پیدا کند. بااین‌حال، با استفاده از طرح‌های موجود توانستند این خودرو را دوباره بسازند.

The first Toyota

در اواخر سال ۲۰۰۸، تویوتا بالاخره موفق شد قدیمی‌ترین مدل AA موجود در جهان را در کشور روسیه پیدا کند. خودرویی که در روسیه بود، تغییراتی کرده بود و در حالت استاندارد قرار نداشت. مالک این خودرو موتور اصلی تویوتا را با موتور کامیون GAZ-51 تعویض کرده بود. این خودرو در همان وضعیتی که پیدا شد، هم‌اکنون در موزه‌ی Louwman در هلند درمعرض نمایش قرار دارد.

پس از چندی، تویوتا جایگزین مدل AA را با نام AC معرفی کرد؛ اما شروع جنگ جهانی دوم و مشکلات پس از آن، این مدل را تا مرحله‌ی توقف تولید پیش برد؛ به‌طوری‌که تویوتا در بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۹، توانست فقط ۶۳۱ خودروِ سواری تولید کند. جالب است بدانید تویوتا مدل سقف بازشوِ AA را نیز با نام AB تولید کرده بود.

تویوتا AA آغازکننده‌ی راهی بود که امروزه، به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان با فروش سالیانه بیش از ۱۰ میلیون خودرو در آن قرار دارد. در سال ۲۰۱۸، مدل کرولا به‌تنهایی توانست به فروش ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۶۴۵ دستگاه دست پیدا کند که از تیراژ کلی بسیاری از خودروسازان بیشتر است. این امتداد همان راه تویوتا AA است.

 

 


منبع : زومیت
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

پیامی که نخست وزیر پاکستان از مزار نادرشاه مخابره کرد/درود بر فاتح هند

نخست وزیر تازه پاکستان به ایران سفر کرد اما به جای حضور در تهران سفرش را از مشهد و مزار امام رضا(ع) آغاز کرد تا ابتدا دل شیعیان را به دست آورده و از آنها که بابت حملات انتحاری کویته آسیب دیده‌اند دلجویی کند، اما بار سیاسی سفر «کاپیتان» به مشهد با این زیارت تمام نشد چرا که بلافاصله او خواست بر مزار فاتح هند، نادرشاه افشار حاضر شود تا از دور برای مودی که این روزها پاکستان را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرده خط و نشان بکشد، البته «عمران خان» با زیارت امام رضا(ع) برای مسلمانان هند پیام دوستی فرستاد و سپس پیام سیاسی‌اش را برای مودی با حضور در کنار مزار نادرشاه ارسال کرد تا هم با مردم مسلمان هند ابراز دوستی کرده باشد و هم برای نخست وزیر جنگ‌طلب هندوستان یادآوری کند که اگر قرار بر پاسخ به جنگ‌افروزی باشد سرنوشت هند مانند زمان افشاریان خواهد شد. لازم به یادآوری است که نادر شاه تنها سرداری در تاریخ نظامی جهان است که مسکو و دهلی را فتح کرد.

بحران حکمرانی

ادغام باید به معنی فیصله بانک های مشکل دار یا ناکام باشد. فرقی ندارد ادغام بانک های متعلق به نیروهای مسلح باشد یا ادغام بانک های غیردولتی و خصوصی.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: روستایی که محو شده!

روستایی که محو شده! روستای "چم حسین" تنگ تیر که تا پیش از سیل در شهرستان چگنی قرار داشت، در حال حاضر وجود خارجی ندارد و با آب یکسان شده است.

ویدیو: مکالمه تلفنی یک کودک ۶ ساله اصفهانی با اورژانس و درخواست کمک برای نجات مادرش

مکالمه تلفنی یک کودک ۶ ساله اصفهانی با اورژانس و درخواست کمک برای نجات مادرش به جز تلخی دلهره و تنهایی یک کودک و زبان شیرین و شیوا و هوش بالای او ؛ ضرورت آموزش کودکان عنصر کلیدی در این ویدیوست.

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر