نتیجه‌ای یافت نشد.

اعتراض مدیر شبکه‌ کودک به پخش آگهی «کرم دور چشم» از این شبکه!

شناسه خبر: 170133 سرویس: فرهنگ و هنر ، گوناگون يكشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸, ۵۵ : ۲۱ : ۰۰
اعتراض مدیر شبکه‌ کودک به پخش آگهی «کرم دور چشم» از این شبکه!
مدیر شبکه کودک سیما که آگهی بازرگانی تبلت مخصوص کودکان و نوجوانان از شبکه او پخش می‌شود، خود از جمله منتقدان به پخش این آگهی تلویزیونی است.
۵۵آنلاین :

محمد سرشار با اشاره به این‌که این شبکه تلویزیونی هیچ نقشی در راه پیدا کردن این آگهی به آنتن شبکه کودک نداشته است، می‌گوید: «به طور کلی نه انتخاب و نه پخش هیچ‌یک از آگهی‌های بازرگانی در حوزه اختیار شبکه‌های تلویزیونی نیست؛ ا‌ز جمله همین تبلیغ تبلت یا حتی آگهی‌هایی چون تبلیغ قابلمه، ماسک صورت، کرم دور چشم و ... که این روزها متاسفانه از شبکه کودک شاهد هستیم. این آگهی‌ها از طرف اداره کل بازرگانی سازمان انتخاب شده و به پخش می‌رسند. لذا ما حتی در خصوص یک فریم از این آگهی‌ها هم نمی‌توانیم اعمال نظر داشته باشیم.»

او با اشاره به این‌که آیا اصلا پخش آگهی‌های بازرگانی برای مخاطبان کودک و خردسال یک رسانه اخلاقی و قانونی است یا خیر، تصریح می‌کند: «اصلی که در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی دنیا رعایت می‌شود این است که پخش آگهی‌های بازرگانی برای خردسالان ممنوع است؛ زیرا خردسالان نمی‌توانند تفاوت میان آگهی و برنامه تلویزیونی را درک کنند و فکر می‌کنند که آگهی مورد نظر هم مثل برنامه‌های دیگر است و باید حرف‌شان را پذیرفت.»

سرشار ادامه می‌دهد: «در حوزه کودکان هم گفته می‌شود که اگر قرار است آگهی بازرگانی‌ای پخش شود، حتما باید کنترل‌شده و با رعایت ضوابطی خاص باشد. با این حال متاسفانه ما در پخش آگهی‌های بازرگانی در شبکه کودک، هیچ‌کدام از این ملاحظات را نداریم و هم در کانال پویا و هم نهال آگهی‌های بازرگانی را بدون پیوست‌های تربیتی و مخاطب‌شناسانه شاهدیم.»


منبع : خبرآنلاین
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

چه مهارت‌هایی در دنیای اتوماتیک آینده کاربرد خواهند داشت؟

دنیای آینده به‌طور حتم از خودکارسازی و اتوماسیون استقبال می‌کند و در چنین وضعیتی، فرصت کار تنها برای افراد با مهارت فراهم خواهد بود.

عادت به «خوردن » در مکان های عمومی

هر قوم و ملتی برای خود سبک و رفتاری دارد که معمولا با شیوه دیگران که در آن سوی مرزها هستند تفاوت های ظریفی دارد. محققان دانشگاهی، بسیار خوب می توانند با مشاهده این کنش ها به شناخت آن جامعه دست پیدا کنند. آنها با بررسی این رفتار، که در مکان های عمومی  از مردم سر می زند به نکته های ظریفی می رسند. هرکدام از آن حرکات، به مثابه مشترکات یک ملت هستند و می تواند سبک زندگی آن سرزمین را تعریف کند.

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: تظاهرات ضد «سگ خوری» در کره جنوبی

تظاهرات ضد «سگ خوری» در کره جنوبی تظاهرات صدها نفر از کره ای ها در سئول علیه کسانی که گوشت سگ می خورند نسل جدید نه تنها اعتقادی به خوردن گوشت سگ نداشته، بلکه سعی کرده اند تا این فرهنگ غلط را در کشور منسوخ کنند. طبق آمار سالیانه 1 میلیون سگ در کره جنوبی خورده می شود

ویدیو: سگ خوران و پرورش دهندگان سگ در کره جنوبی در پاسخ به جنبش ضد سگ خورها دست به تظاهرات

سگ خوران و پرورش دهندگان سگ در کره جنوبی در پاسخ به جنبش ضد سگ خورها دست به تظاهرات زدند سگ خوران با پخت گوشت سگ و پخش بروشور تبلیغاتی اعلام کردند کسانی که با خوردن گوشت سگ مخالفند، از مزایای این گوشت برای سلامتی انسان خبر ندارند. آنها این تظاهرات را در پاسخ به تظاهرات چند روز پیش گروههای مدافع حیوان و به خصوص سگ ها برپا کرده و نسبت به ضد سگ خورها اعتراض نمادین کردند.

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر