آیا ورزش کردن به مقابله با جت لگ کمک می کند؟

شناسه خبر: 142474 سرویس: توسعه ، فناوری شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷, ۳۳ : ۲۳ : ۰۰
آیا ورزش کردن به مقابله با جت لگ کمک می کند؟
جت لگ (jet lag)، یک وضعیت فیزیولوژیکی است که از تغییرات ریتم روزانه‌ی بدن به دلیل مسافرت به مقصد‌های دور اتفاق می‌افتد. این وضعیت برای بدن بسیار مضر است، به همین دلیل محققان در‌صد‌د یافتن راهی برای مقابله با آن هستند.
۵۵آنلاین :

 

جت لگ، یکی از اثرات نا‌خوشایند پرواز‌های طولانی مدت است. مثلا تصور کنید از شرق به غرب زمین سفر می‌کنید، به دلیل اختلاف ساعت و تغییر ایجاد شده در شب و روز، شما با مشکل اختلال در خواب مواجه خواهید شد. ریتم روزانه و معمول بدن شما دچار مشکل می‌شود و این مشکل ممکن است تا چند روز هم ادامه داشته باشد.

سفر می‌کنید تا تفریح کنید و لذت ببرید؛ اما با کسل بودن، چند روز از زمان سفر‌تان را به راحتی از دست می‌دهید. اما شاید بتوان با تمرین و حرکات بدنی با این پدیده نا‌خوشایند مقابله و مبارزه کرد.

"Sweatlag" مجموعه‌ای از تمرین‌های برنامه‌ریزی شده است که توسط دلتا ایرلاینز (Delta Airlines) که یکشرکت هواپیمایی آمریکایی است با همکاری انجمن تناسب اندام Equinox، طراحی شده است. برای انجام این تمرینات به هیچ‌کدام از تجهیزات ورزشی نیازی نخواهید داشت، پس بهانه برای انجام ندادن آن ندارید. Sweatlag متشکل از مجموعه‌ای از تمرینات حرکتی و کششی است که تاثیرات آن بر روی بدن، باعث می‌شود تا بهتر بتوانید با پدیده جت لگ مقابله کنید.

این تمرینات سه حوزه اصلی بدن یعنی قسمت فوقانی، میانی و تحتانی را طی تمرینات هماهنگ کششی، آرام و متعادل نگه می‌دارد. هدف اصلی این مجموعه از تمرین‌ها این است که از منقبض شدن بدن شما به دلیل نشستن طولانی مدت جلوگیری شود و همچنین عضلات بیدار و هوشیار بمانند.

اگر می‌خواهید بیشترین تاثیر را بر روی بدن خود حس کنید، تمرینات را به صورت مستمر، ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از اتمام پرواز انجام دهید. گردش خون و تحریک عضلات موجب می‌شود تا ریتم شبانه‌روزی بدن شما که دچار اختلال شده است، به سرعت اصلاح شود و خود شما نیز حس خوشایند حاصل از آن را تجربه کنید.

با انجام تمریناتی که انجمن تناسب اندام Equinox طراحی کرده است و ویدئو‌های آن نیز موجود است، قبل از پرواز و بعد از رسیدن به مقصد می‌توانید به خوبی با جت لگ مقابله و مبارزه کنید. نور خورشید به تنظیم ساعت داخلی بدن کمک ویژه‌ای می‌کند. اگر سر‌حال باشید می‌توانید به محض رسیدن به مقصد، در معرض نور خورشید قرار بگیرید و همچنین خیلی زود زمان غذا خوردن خود را با زمان محلی تنظیم کنید. با ورزشمی‌توانید قبل از پرواز، هنگام نشستن در کابین هواپیما و همچنین بعد از رسیدن به مقصد، بدن خود را برای مقابله با جت لگ آماده کنید.

اگر می‌خواهید در مورد Sweatlag و همچنین برخی از نکات کاربردی مقابله با جت لگ بیشتر بدانید،وب‌سایت رسمی این پروژه را بررسی کنید.


منبع : زومیت
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

از چیپس و سس تا نوشابه و شیرینی تبلیغ اینها تخلف است

سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌گوید: تازه‌ترین لیست کالاهای ممنوع برای تبلیغ، این‌بار به طور جدی پیگیری می‌شود

تور خارجی ارزان با هتل کپسولی!

راهکارهای آژانس های مسافرتی برای جبران ریزش مشتریان

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: مرزبانان ربوده شده

گروه «جیش العدل» که اخیرا ۱۲ مرزبان ایرانی را ربوده، فیلمی از ربوده شدگان منتشر کرده که آن ها نام شان را اعلام می کنند.

ویدیو: چین؛ افتتاح یک هتل پنج ستاره در یک معدن متروکه

خبرها

بیشتر

خبرهای دیگر