نتیجه‌ای یافت نشد.

آگاهی از محصولات بازیافتی، تمایل برای انجام بازیافت را افزایش می‌دهد

شناسه خبر: 173812 سرویس: گوناگون ، سبک زندگی يكشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸, ۴۷ : ۱۱ : ۰۰
آگاهی از محصولات بازیافتی، تمایل برای انجام بازیافت را افزایش می‌دهد
وقتی مردم بدانند که ضایعات بازیافتی قرار است به چه محصولاتی تبدیل شود، با رغبت بیشتری بازیافت را انجام می‌دهند.
۵۵آنلاین :

پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و کالج بوستون به‌تازگی مقاله‌ای در مجله‌ی Journal of Marketing منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اگر مردم را نسبت‌به محصولاتی که قرار است از مواد بازیافتی تهیه شود، آگاه کنیم، تمایل آن‌ها به تفکیک زباله‌ها و بازیافت بیشتر خواهد شد.

درحالی‌که مسئله‌ی پایداری درحال تبدیل شدن به جزء لاینفک بخش خصوصی است، عادت‌های مردم در زمینه‌ی بازیافت ضایعات دچار تغییر نشده است. آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۵ تنها ۲۵/۸ درصد از ضایعات کشور آمریکا و ۱۳ درصد از ضایعات جامد شهری در سطح کل جهان، بازیافت شدند.

پژوهشگران در راستای بررسی نحوه‌ی تاثیر تبلیغات مرتبط با بازیافت ضایعات روی رفتار مردم، ۶ مطالعه انجام دادند. در اولین مطالعه، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا مقداری کاغذ باطله را دور بریزند.

مقاله‌های مرتبط:

شرکت‌کنندگانی که یک پیام تبلیغاتی را می‌دیدند که در آن گفته می‌شد این کاغذهای باطله به چه محصولاتی تبدیل خواهد شد، درمقایسه‌با افرادی که تنها یک پیام عمومی بازیافت را مشاهده می‌کردند، بازیافت بیشتری انجام می‌دادند. مطالعه‌ی دوم نشان می‌داد شرکت‌کنندگانی که با محصولات تولیدشده از پلاستیک‌های بازیافتی آشنا می‌شدند، نسبت‌به کسانی که تنها از بازیافت شدن این مواد آگاه می‌شدند، تمایل بیشتری به انجام بازیافت داشتند.

در مطالعه‌ی سوم، سه پیام مورد مقایسه قرار گرفتند تا نشان داده شود اشاره به تبدیل مواد بازیافتی موجب افزایش بازیافت می‌شود. پژوهشگران دریافتند که پیام تبدیل مواد بازیافتی به محصولات دیگر موجب می‌شود مردم درمورد این موضوع تفکر کنند و بازیافت بیشتری انجام دهند.

بازیافت

پژوهشگران در بررسی‌های خود سه مطالعه‌ی میدانی نیز انجام دادند. در نخستین مطالعه، دو تبلیغ گوگل درمورد بازیافت پارچه‌های جین مورد مقایسه قرار گرفت که در یکی از آن‌ها به محصولات حاصل از بازیافت اشاره می‌شد ولی در دیگری روی محصول حاصل تاکیدی نمی‌شد. میزان توجه کاربران به تبلیغ اول بیشتر بود.

در مطالعه‌ی بعدی که قبل از برگزاری یک مسابقه‌ی فوتبال در دانشگاه انجام شد، به طرفداران تبلیغی درمورد بازیافت نشان داده شد. گروه اول از محصولات حاصل از بازیافت ضایعات آگاه شدند؛ درحالی‌که گروه دوم تنها یک پیام تبلیغاتی کلی دریافت کردند. میزان بازیافت ضایعات گروه اول ۵۸/۱ درصد بود، درحالی‌که گروه دوم تنها در ۱۶ درصد موارد، ضایعات خود را در جایگاه مربوط‌به زباله‌های بازیافتی قرار دادند.

سرانجام یک بررسی در محل‌ جمع‌آوری زباله‌های سالن دانشگاه انجام شد. در سالنی که به محصولات حاصل از مواد بازیافتی اشاره شده بود، ۵۱/۵ درصد از موادی که وارد بخش زباله‌های دفنی شده بودند، بازیافت‌پذیر بودند؛ درحالی‌که این مقدار در سالن کنترل ۶۲/۹ درصد بود. این تفاوت نشان می‌دهد پیام بازیافت موجب شده است دانشجویان به‌جای اینکه ضایعات بازیافت‌پذیر را در بخش زباله‌های دفنی بیندازند، مقدار بیشتری از آن‌ها را وارد جایگاه‌ ضایعات بازیافت‌پذیر کنند. وینتریش، نویسنده‌ی مقاله می‌گوید:

این نتایج تلویحات مهمی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بازیافت دارد. این مطالعات شواهد قانع‌کننده‌ای فراهم می‌کند که نشان می‌دهد وقتی مصرف‌کنندگان از موضوع تبدیل مواد بازیافتی آگاه می‌شوند، بازیافت بیشتری انجام می‌دهند. برجسته‌سازی تبدیل مواد بازیافتی به محصولات جدید باید اولویت این‌گونه مراکز باشد. افزایش بازیافت نه‌تنها مزایای اجتماعی و زیست‌محیطی دارد بلکه مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تولید پایدار کالاها را در یک اقتصاد چرخشی تأمین می‌کند.

 


منبع : زومیت
برچسب ها
گوکلتبلبغ
اشتراک گذاری

نظرات

دیدگاه‌های شما پس از تایید ناظر منتشر می‌شود.
متون غیرفارسی و پیام‌های حاوی توهین، تهمت یا افترا تایید نخواهد شد.

انصراف

دیدگاه 55

بیشتر

حراج‌های دقیقه 90

دولت در جریان بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی سال 98، بیش از 52 هزار میلیارد تومان از اموال عمومی را از طریق بورس به فروش خواهد رساند.

در انتظار مرگ شوهر برای چند لقمه نان

داستان دردناک دخترانی که برای مستمری با پیرمرد‌ها ازدواج می‌کنند!

اخبار ویدئویی

بیشتر

ویدیو: آیین کاشت 50 اصله نهال به مناسبت صدوپنجاهمین سالگرد رهبر آزادی خواه هندوستان

آیین کاشت 50 اصله نهال به مناسبت صدوپنجاهمین سالگرد رهبر آزادی خواه هندوستان

ویدیو: دیدار یک کهنه سرباز با معشوق خود پس از ۷۵ سال

دیدار یک کهنه سرباز با معشوق خود پس از ۷۵ سال ◽️یک کهنه سرباز پس از 75 سال با معشوقه خود در زمان جنگ دوم جهانی روبه رو شد. در سال پایانی جنگ جهانی دوم، 1944 میلادی، کارا تروی رابینز آمریکایی که برای جنگ در مقابل ارتش نازی عازم فرانسه شده بود در شمال شرقی فرانسه عاشق ژانی پیرسون، 18 ساله شد. ◽️ اما سرانجام رابینسون که در آن زمان 24 سال داشت ناگزیر به جبهه شرق اعزام شد

خبرها

بیشتر